Posted By Costin

Cati bani au incasat bloggerii din Romania in 2011? Se va depasi milestone-ul de 1.000.000 de euro in 2012? (BR 2011)


Navigare BR 2011: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Cati bani castiga bloggerii din Romania? Care au fost principalele modalitati de a face bani? Cati traiesc din blogging? Cati bani investesc acestia in activitatea care consuma peste 3 ore zinic pentru 18% dintre respondentii studiului BR2011?

Acestea sunt intrebarile principale la care vom raspunde astazi, in cea de-a V-a zi a saptamanii dedicate studiului BR 2011, studiu desfasurat de refresh.ro in perioada 1 februarie – 25 martie 2012, si lansat impreuna cu Vola.ro, cea mai mare agentie de turism online din Romania.

32% dintre bloggerii care au participat la BR 2011 au declarat ca au realizat venituri de pe urma activitatii de blogger. Procentul este in crestere, la BR 2009 doar 25% afirmau acest lucru. Totodata, 15 persoane au declarat ca blogging-ul este principala lor sursa de venit, reprezentand 2%, in scadere de la 3% in 2009.

BR 2011 - blogul, o sursa de venit

BR 2011 - blogul principala sursa de venit

Informatia pe care o asteptam cu totii este aceea ca 88 dintre participantii la studiu BR 2011 au castigat anul trecut peste 1000 de euro din blogging. Un calcul simplu ce aduna media fiecarui interval din tabelul de mai jos inmultita cu numarul de raspunsuri, arata ca blogosfera din Romania este o industrie care, cel putin la nivel declarativ, a cheltuit 619.750 euro din buzunarele companiilor in 2011.

Pentru frumusetea exercitiului, va mai semnalez faptul ca jumatate de milion de euro a fost incasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participantii la studiul BR 2011, in timp ce un sfert de milion de euro a intrat in buzunarele unui numar de 13 bloggeri. Evident, sumele pot fi mai mari, nu am date care sa-mi confirme cat castiga cei care au declarat incasari de peste 20.000 de euro in 2011.

Nota: cifrele nu contin si incasarile agentiilor (media, creatie)

Pentru 2012, bloggerii se asteapta sa incaseze, pe modelul aceluiasi calcul de mai sus, nici mai mult nici mai putin de 955.250 euro cifra pe care o estimam, de fapt, pentru 2010, insa nu s-a atins nici in 2011. Insa, luand in calcul primele luni ale anului 2012, m-as incumeta sa spun ca sunt destul de optimisti :-).

Din ce castiga bloggerul bani? Advertorialele detin fruntea clasamentului, cu 31% dintre raspunsuri, surclasand clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%. La polul opus gasim branding de pagina, cu 4%, speaker invitati la evenimente, cu 3%, si, cu cate un procent, publicitate in feed-ul RSS si publicitate in video.

Ca fapt, in urma cu 2 ani de zile advertorialele insemnau doar 18% dintre tipurile de campanii pe care le derulau bloggerii, iar bannerele inregistrau 25%.

BR 2011 - tip sursa venit

Investesc bloggerii in activitatea de zi cu zi? Raspuns afirmativ am primit din partea a 52% dintre participanti, procent in crestere cu aproape 10% fata de cel inregistrat in cadrul studiului precedent. Dupa cum se poate vedea si in graficul de mai jos, aproape 50 de persoane au investit peste 500 de euro.

Cu ajutorul aceluiasi calcul de mai sus, am estimat faptul ca bloggerii din Romania au investit 122.250 euro in 2011.

Principalele costuri ale bloggerului din Romania sunt hosting-ul si domeniile web (48%), alte investitii pe care le-au facut bloggerii din Roomania in 2011 regasindu-se in marketing (10%) si oameni/editori (3%).

BR 2011 - investitii

BR 2011 - in ce ai investit?

Alte beneficii bifate de bloggerii din Romania in 2011 au fost vizibilitatea in industria in care activeaza (46%), produse si servicii (36%), insa si gasirea unui loc de munca (14%), blogul personal fiind, in zilele noastre, CV-ul 3.0. 🙂

BR 2011 - alte beneficii

Va astept si maine pentru mai multe informatii despre blogosfera din Romania. Intre timp, va invit sa folositi cu incredere butoanele Tweet si Like de mai jos, respectiv serviciul Trimite prin email.

Va multumesc.

Navigare BR 2011: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments