Posted By Costin

Ce inseamna succes pentru bloggerul din Romania? Trafic, numar de comentarii si reactii in social media


Navigare BR 2011: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Asa cum povesteam ieri, 53% dintre participantii la sondajul BR 2011 au inceput sa scrie pe blog dupa 2009, iar daca ar fi sa creionam un profil al bloggerului din Romania acesta ar avea urmatoarele caracteristici principale: este barbat, are peste 25 de ani, locuieste in Bucuresti si are studii superioare (facultate sau masterat).

Ziua 2 – Informatii generale despre bloguri

Iata-ne, asadar, in cea de-a doua zi a saptamanii dedicate studiului BR 2011, desfasurat de refresh.ro in perioada 1 februarie – 25 martie 2012, si lansat impreuna cu Vola.ro, cea mai mare agentie de turism online din Romania.

La studiu au participat 701 bloggeri din Romania (vezi Introducerea).

Procentual, numarul blogurilor generaliste ramane acelasi cu cel din 2009, cu o foarte mica scadere, de doar 2 procente, de la 87% la 85%. Acelasi lucru se intampla si in cazul blogurilor de nisa, scaderea fiind nesemnificativa (sub 1%), 28% dintre participantii la BR 2011 declarand ca se ocupa si de un blog de nisa.

Doar 8% intretin (si) un blog de companie, in timp ce 12% participa la un blog colectiv.

BR 2011 - tipul blogului

In ceea ce priveste timpul pe care bloggerul il investeste in activitati specifice, situatia e aceeasi cu cea din 2009, 67% dintre participantii la BR 2011 petrecand minim o ora scriind, in timp ce 18% investesc chiar si peste 3 ore.

BR 2011 - timpul petrecut pe blog

Procentul celor care folosesc domenii si gazduire proprii este de creste cu 3% fata de 2009, in timp ce 41% dintre participantii la BR 2011 folosesc una dintre platformele consacrate de blogging, precum wordpress.com, ori blogger.com.

BR 2011 - gazduire sau domeniu proprii

Succesul din punct de vedere al unui blogger este conferit de cartre traficul blogului (18%), numarul de comentarii primite (17%), si numarul de reactii in media sociale (16%). La coada clasamentului, cu 10%, stau castigurile in bani, si, cu 12%, pozitia intr-un top de trafic sau influenta.

BR 2011 - cum masori succesul

Va astept si maine pentru mai multe informatii despre blogosfera din Romania. Intre timp, va invit sa folositi cu incredere butoanele Tweet si Like de mai jos, respectiv serviciul Trimite prin email.

Va multumesc.

Navigare BR 2011: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments