Studiu de caz: advergame Manager SRL


Saptamana trecuta, la MarketingB2B, Laura Barbu, Director Online Vodafone, a prezentat un studiu de caz despre folosirea unui advergame in business to business. Este vorba de jocul managersrl.ro lansat toamna trecuta de catre Vodafone cu scopul de a colecta leaduri si a comunica in zona de business to business.

managersrl

Foarte pe scurt, Managersrl este un joc video in care jucatorii trebuie sa ia anumite decizii, sa joace joculete si sa execute anumite actiuni. Interactiunea se face cu membrii echipei lui Sere si alte persoane si este destul de usor de jucat.

Cateva elemente sunt bine introduse in joc (cum ar fi prezentarea unor telefoane aflate la oferta, colectarea numarului de telefon al jucatorului in vederea trimiterii unui cod prin sms care permite evolutia in joc), fiind un advergame reusit. Ca o paranteza, nu este primul advergame in care Laura s-a implicat, acum sase ani am colaborat la un advergame pentru Star Foods.

In afara de partea distractiva, jucatorii puteau castiga carti pe durata campaniei (jocul este live si acum fara premii). Comunicarea jocului s-a facut exclusiv online, aceasta fiind si marea provocare: de a muta un buget din TV in online cu succes.

Rezultatele au fost foarte bune:
– peste 175000 de jucatori unici (pentru un joc care nu a pus la bataie premii consistente mi se pare o performanta)
– 1,2 milioane scene vizualizate
– 95% memorabilitatea serviciilor prezentate in joc
– peste 15000 de mentiuni ale jocului in social media
– nu in ultimul rand zeci de mii de leaduri cu impact direct in vanzari

Concluzia este una singura: un advergame bine facut functioneaza si chiar poate ajuta la cresterea vanzarilor. Mai mult, se dovedeste ca jocurile pot fi folosite cu succes in marketing nu doar pe segmentul traditional acestei tactici, de B2C (business to consumer), ci si in zona de B2B.


Dan Virtopeanu | Antreprenor Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

View Comments