Posted By Ioana

Studiu: Profilul utilizatorului roman de smartphone


smartphones

Romanii care au smartphone descarca in medie 22 de aplicatii, dar folosesc zilnic doar patru dintre ele, arata ultimul studiu GFK despre atitudinea pe care o au acestia fata de tehnologie. Printre cele mai folosite aplicatii sunt cele prin care utilizatorii de smartphone isi pot verifica email-ul sau pot sa se joace.

Concluziile studiului arata ca in mod obisnuit, 76% dintre detinatorii de smartphone-uri din Romania utilizeaza aplicatiile pentru email/ Chat/ Instant Messenger, 60% cele pentru muzica sau radio, 57% cele care le permit sa acceseze retelele sociale sau blogurile, 54% aplicatiile pentru jocuri sau de petrecere a timpului liber, iar 49% cele care le permit sa citeasca stiri sau sa consulte prognoza meteo.

In ceea ce priveste aspectul si stilul unui produs electronic, peste jumatate dintre ei cred ca sunt importante in decizia de cumparare, dar aceasta decizie este luata pe criterii de utilitate – cumpara produse care sa ii ajute sa faca ce au nevoie.

Totodata, studiul mai releva ca 70% dintre utilizatori considera tehnologia moderna foarte interesanta si incearca sa o foloseasca cat mai mult posibil, aproape jumatate dintre ei fiind animati de nevoia de a stapani tehnologia moderna si de a fi la curent cu noutatile, in vreme ce 44% cumpara produse care pot fi upgradate sau actualizate.

Ce stiu sa faca cu un smartphone?

79% dintre romanii care detin un smartphone au declarat ca obisnuiesc sa-si verifice mailul, fie ca este vorba de cel personal sau cel de serviciu, in timp ce aproximativ doua treimi folosesc smartphone-ul pentru a vizita diferite comunitati online si retele sociale sau ca pe o agenda pentru programari.

47% dintre respondenti au spus ca fac fotografii sau posteaza informatii în social media. De asemenea, concluziile studiului mai arata ca 41% dintre utilizatorii romani cauta si informatii pe internet direct in magazin, atunci cand se afla la cumparaturi, despre produsele pe care intentioneaza sa le cumpere.

La studiul GFK au participat 513 respondenti, cu varsta intre 18 si 55 de ani, care au raspuns online.

Utilizarea smartphone-urilor va determina schimbari de viziune in cadrul companiilor

Un alt studiu, realizat de data aceasta in Canada, arata ca cresterea utilizarii telefoanelor mobile inteligente va schimba modul in care companiile isi vor gandi strategia de business, de a-si face reclama sau modul in care accepta plata pentru bunurile si serviciile pe care le furnizeaza.

Concluziile cercetarii, realizata de grupul de consultanta in tehnologie IDC, citat de Canada.com, releva ca datorita utilizarii smartphone-urilor se va schimba relatia cu clientul, pentru ca totul va fi mult mai accesibil si la indemana.

Asta poate fi un “semnal de alarma” si pentru companiile romanesti.


View Comments