Posted By Costin

Subiectele politice au cel mai mare impact in blogosfera din Romania (BR 2011)


Navigare BR 2011: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Ne aflam in cea de-a III-a zi a saptamanii ddicate studiului BR 2011, desfasurat de refresh.ro in perioada 1 februarie – 25 martie 2012, si lansat impreuna cu Vola.ro, cea mai mare agentie de turism online din Romania.

La studiu au participat 701 bloggeri din Romania (vezi Introducerea).

Datele de astazi ofera mai multe informatii despre subiectele si tipurile de continut favorite bloggerilor din Romania, despre preferintele bloggerilor in livrarea contentului (frecventa de publicare, numarul articolelor publicate lunar, forma feed-ului rss sau folosirea telefonului mobil pentru diferite activitati), precum si abordarea articolelor despre branduri.

Referitor la consecventa, din cei 720 de bloggeri care au participat la BR2009 doar 20% (in scadere cu 3 procente fata de acum 2 ani) au declarat ca scriu pe blog in fiecare zi, 32% dintre respondenti aproape zilnic, iar restul de 48% scriu destul de rar, o data pe saptamana sau chiar o data pe luna.

De asemenea, doar 10% (12% in 2009) reusesc sa scrie peste 100 de articole pe luna, un numar de articole care, cel putin in opinia mea, ar fi doar un inceput pentru orice blogger care doreste si bani de pe urma acestei activitati.

BR 2011 - frecventa

BR 2011 - nr de articole scrise lunar

In topul subiectelor preferate de bloggeri le gasim, cum era si de asteptat, pe cele personale, peste 60% dintre bloggeri scriind articole despre ei si lumea din jurul lor. Divertismentul, muzica, filmele si subiectele despre tehnologie si industria online sunt urmatoarele pe listele preferitetelor bloggerilor din Romania.

BR 2011 - subiecte preferate

Cu toate acestea, cand vine vorba despre subiectele cu cel mai mare impact din blogosfera romaneasca, 45% au decis ca politica este pe primul loc, urmata indeaproape de catre subiecte din new-media, divertisment, stiri generale, monden, tehnologie, si subiectele personale, de altfel, pe primul loc in topul preferintelor acestora.

BR 2011 - subiecte de impact

84% dintre respondenti prefera sa produca content de tip text, fotografiile si clipurile video regasindu-se pe locurile 2 si 3 in topul tipurilor de materiale pe care prefera sa le produca, cu 77% si respectiv 37%. De cealalta parte, topul materialelor produse de terti pe care respondentii le preiau pe blogurile lor este dominat de imagini (81%) si clipuri video (66%). Pe locul 3 regasim contentul de tip text, cu 36%, acesta fiind urmat indeaproape de fisierele audio (16%).

Fata de 2009 cea mai mare scadere a suferit-o preluarea continutului de tip audio, de la 33 de procente la 16%.

BR 2011 - continut produs de bloggeri

BR 2011 - continut produs de terti, preferat de catre bloggeri

14% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverse activitati legate de blogging, fata de 8% anul trecut. Ne referim aici la actiuni precum redactarea si/sau publicarea articolelor pe blog, moderarea sau scrierea comentariilor. Doar 38% (fata de 57% in 2009!!link) dintre respondenti nu au folosit niciodata telefonul mobil pentru astfel de activitati, in timp ce 48% sunt doar utilizatori ocazionali de telefonul mobil, in astfel de ocazii.

BR 2011 - folosirea telefonului mobil

52% dintre respondenti ofera full feed (fata de 62% in 2009), ceea ce inseamna ca articolele de pe blog pot fi citite integral folosind un RSS Reader sau pe e-mail, fara a mai fi necesara accesarea acestuia decat, probabil, pentru a vedea comentariile. De cealalta parte, 30% ofera feed partial, pentru citirea articolelor fiind necesara accesarea blogului.

Br 2011 - feedul RSS

73%, procent in crestere cu 10% fata de 2009, dintre bloggeri scriu despre branduri si produsele sau serviciile oferite de acestea. 66% (fata de 44%) scriu din impuls, vorbind despre brandurile care le plac sau pe care nu le agreeaza in functie de evenimentele din viata de zi cu zi, in timp ce 44% (in crestere de la 17%!!) dintre respondenti scriu recenzii, iar 15% transmit mai departe zvonuri sau informatii despre companii.

BR 2011 - despre branduri?

BR 2011 - abordarea subiectelor despre branduri

Va astept si maine pentru mai multe informatii despre blogosfera din Romania. Intre timp, va invit sa folositi cu incredere butoanele Tweet si Like de mai jos, respectiv serviciul Trimite prin email.

Va multumesc.

Navigare BR 2011: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments