Posted By Costin

Editorial: Exclusiv pentru terminalele mobile


Despre instagr.am si consumul acestei retele sociale, am amintit, mai in gluma mai in serios, odata cu lansarea aplicatiei si pentru posesorii de terminale cu Adroid (primul cons din articolul link-uit anterior). O alta aplicatie cu un comportament asemantor este Shazam, care, in Romania, isi testeaza zilele acestea potentialul de mainstream, intr-o reclama Vodafone.

Iar prin consum ma refer la utilizarea site-ului, ori a retelelor sociale precum Twitter si Facebook, exclusiv pentru a intoarce / directiona consumatorul catre terminalul mobil pe care are instalata / va instala aplicatia, intreprindere care mi se pare a dracului de dificil de implementat, din toate punctele de vedere.

Si daca ne aplecam putin asupra problemei, la o simpla strigare gasim si alte aplicatii care fac acelasi lucru, macar partial, aplicatii pe care le folosim ocazional, ori in fiecare zi. Foursquare, de exemplu, in contrapartida cu Facebook Places care, la putin timp de la lansare, a fost implementata si pentru PC (status, foto etc). Si ma refer la actiunea de baza, “Check-In”.

Ideea e ca aud mereu expresia “viitorul e mobile” si timpi de 5, ori 10 ani, in care “lucrurile se vor schimba”, “obisnuinta de consum va fi alta” etc.

Tind insa sa cred ca ne limitam singuri si ca viitorul e deja prezent printre noi, doar ca e posibil sa nu il vedem din 2 cauze: a) cautam intotdeauna sa facem proiecte monetizabile prin display (proiecte speciale, mix-uri media, whatever) si b) suntem bombardati de produse monetizate prin display, ceea ce inchide cercul si ne intoarce la punctul a.

Plus ca ne limitam, mental, la Romania.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments