Studiu: Utilizarea smartphone-ului la romani (TNS)


Conform unui studiu recent al TNS derulat global, studiu care a inclus si Romania, avem cateva date foarte interesante in ceea ce priveste utilizarea telefonului mobil de tip smartphone, in Romania, date pe care vi le semnalez mai jos.

smartphones

– Mai mult de un sfert din romani navigheaza pe siteuri mobile si alti 32% sunt interesati sa foloseasca acest serviciu
– 21% din romani acceseaza retele sociale de pe mobil si alti 29% intentioneaza sa o faca in viitor
– 18% folosesc telefonul mobil pentru emailul personal, 34% sunt interesati sa o faca in viitor
– 14% folosesc WiFi de pe mobil si alti 30% sunt interesati sa foloseasca (cam mic procentul celor care folosesc, dar firesc daca ne gandim la numarul de hotspoturi disponibile la nivel national)
– 10% folosesc servicii de localizare, alti 37% sunt interesati de astfel de servicii
– 10% folosesc aplicatii pe telefonul mobil si de 3 ori mai multi sunt interesati de ele
– 4% folosesc portofelul mobil, alti 33% sunt interesati de acesta (nu cred ca respondentii au inteles intrebarea, la noi sunt servicii de plati cu telefonul mobil folosite de un procent relativ mare din populatie, dar nu sunt servicii de portofel mobil)
-1% folosesc coduri QR si alti 34% sunt interesati de aceasta tehnologie

Daca la accesarea de mobi site-uri si a retelelor sociale stiam ca stam destul de bine, iata ca si la aplicatii procentul este bun daca ne raportam la penetrarea de smartphone care nu este cu mult peste 10%. Nici rezultatul de la coduri QR nu este o surpriza, este in concordanta cu rata de scanare a codurilor in campaniile derulate la noi.

In concluzie, avem o masa critica pe zona de mobile web si aplicatii sociale pe mobil, un numar suficient de interesant de utilizatori de aplicatii si servicii de localizare (peste 2 milioane) si un mare potential de crestere in general. Spre comparatie, puteti vedea cum stam fata de Marea Britanie aici

Studiul a avut si o parte dedicata interesului romanilor fata de aplicatiile pe mobil, structurate pe categorii. Iata clasamentul utilizarii si al preferintelor:

1. 34% din romani folosesc aplicatii de divertisment (alti 7% mai sunt interesati)
2. 16% din romani folosesc aplicatii din domeniul sportiv (alti 5% mai sunt interesati)
3-4. 10% din romani folosesc aplicatii de fotografie (alti 3% mai sunt interesati)
3-4. 10% din romani folosesc aplicatii de turism (alti 3% mai sunt interesati)
5. 7% din romani folosesc aplicatii pentru cumparaturi
6. 5% din romani folosesc aplicatii de business (alti 6% mai sunt interesati)
7. 5% din romani folosesc aplicatii culinare (inca 1% mai sunt interesati)


Dan Virtopeanu | Antreprenor Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

View Comments