Posted By Costin

Studii: Bugetele companiilor pentru media sociale vor creste cu peste 50% in 2012


GfK Romania a realizat un studiu care urmareste evolutia investitiilor in social media, de-a lungul a trei ani: 2010, 2011 si estimari pentru 2012, investitia in retelele sociale fiind in crestere de la un an la altul.

In 2011, jumătate dintre companiile care fac campanii in social media au investit mai mult decat in 2010, iar 56% intentioneaza sa dedice si mai mult din bugetele lor in 2012. Aproximativ 6 din 10 companii care au realizat campanii in social media isi vor mari bugetul pentru 2012 cu pana la 25%.

in ceea ce priveste ponderea activitatilor de social media in totalul bugetului de marketing si comunicare in 2011, 37% dintre companii au directionat intre 1 si 15 procente catre aceste activitati.

Este interesant de remarcat faptul ca exista ceva mai multe companii mari, cu peste 250 de angajati, care aloca intre 16 si 25% din buget pentru social media, 20% fata de 15% din total esantion, in timp ce in randul companiilor mici, cu mai putin de 50 de angajati, sunt mai multe care aloca mai degraba pana in 5% din buget (17% versus 13% din total esantion).

Reprezentantii companiilor care au apelat la agentii de specialitate in 2011 estimeaza o crestere mai mare a bugetului pentru 2012. 19% dintre acestia se asteapts ca in 2012 investitia in social media sa creasca mai degraba cu 51-75%.

Datele fac parte din studiul multiclient GfK “Social media din perspectiva companiilor” si a fost aplicat pe 410 persoane responsabile cu activitatea de comunicare din companii care au făcut sau intenţionează să facă campanii în social media în 2012.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments