Posted By Costin

O imagine “atinge” mai multi fani ai unei pagini de Facebook decat un post?


Aparent, raspunsul este da. Se da un post publicat de doua ori pe o pagina de Facebook, la maxim 1 minut distanta unul de altul. Primul e linkuit in descrierea unei imagini postate pe pagina, cel de-al doilea e publicat automat, ca post, din feed-ul rss (titlu, lead si thumb).

Tot testez de cateva zile acest lucru pe pagina de Facebook refresh.ro si nu am decat o singura concluzie. Pe o pagina Facebook, o fotografie poate atinge chiar si de 2-3 ori mai multe news feed-uri + tickere + vizite directe decat un post. Am incercat si cu publicari ale aceluiasi post la cateva ore distanta, insa rezultatul e acelasi.

* Mare atentie, nu vorbim de cat “atinge” din punct de vedere al click-urilor pe care le genereaza etc, ci, efectiv, din punct de vedere al numarului de persoane care “vad” acel post / acea fotografie in news feed, ticker sau pe pagina. Tehnic, vorbim despre Organic reach, actiune pe care Facebook o face din “proprie initiativa”, excluzand Paid reach si Viral reach.

Mai jos aveti doua exemple (nu va luati dupa share-ul din primul exemplu, de abia ce-l primise cu o secunda inaintea screnshot-ului). Observati x people saw this post. A mai incercat cineva astfel de teste? Are timp cineva sa sape mai adanc? 🙂

Nota: am ales special pagina de Facebook refresh.ro pentru ca nu are nicio influenta editoriala, alta decat posturile care se publica automat de pe blog si, sporadic, cateva articole + albume foto. In plus, nu dispune de nicio alta forma de promovare pay or non-pay, alta decat boxurile din sidebar-ul blogului si cele cateva includeri ca link in articole.



Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments