Posted By Costin

Blog: Nișa și dilema (de)limitării clare a subiectelor, financiarul.ro și newsletter-ul


Daca esti destul de ambitios (ca sa nu spun natang) in a tine la continut pentru a pastra / delimita cat mai clar nisa pe care scrii, risti, paradoxal, sa-ti pierzi audienta. Pentru ca, la randul ei, si audienta are diverse nevoi informationale pe care poti macar incerca sa le livrezi, pastrand totusi limite.

Ma refer la articole light, care alterneaza cu cele care tin de specificul niselor respective. Care nise pot fi permisive sau nu, daca e sa ne gandim la zona financiara vs. cooking. Iar daca luam exemplul blogului de fata, imi permit sa va incant vinerea cu un viral, in ideea in care prezint si cifrele de trafic aferente acestora.

Pana la urma, chiar si un cititor mai… sensibil la subiecte, iar refresh.ro are destui care ma amendeaza imediat ce prind ocazia :-), poate sa-si dea seama ca are o arhiva cu cele mai cunoscute clipuri virale care va implini 2 ani de zile luna viitoare. Si poate trage, la un moment dat, niste concluzii destul de clare despre cum poti face un clip viral.

Diversificarea informatiei si relaxarea cititorului influenteaza in mod direct cresterea traficului.

In ultimele saptamani am facut un test, incercand sa aduc si subiecte care in urma cu 2 ani de zile imi era imposibil sa ma gandesc ca as putea sa le public. Am gasit insa modalitati. Exemple? Un cadou superb pentru fetele pasionate de fotografie! e cel mai recent. Google spune povestea Ameliei Earhart si Piua sunt alte 2 exemple, la fel de bune precum Cat internet mobil consumi intr-o luna?, ori Top 5 fotografii personale facute cu telefonul mobil si trecute prin instagr.am.

Rezultate imediate? Destinderea cititorilor, cresterea traficului peste zi (deobicei asteptau seara sa citeasca articolele in liniste) si, evident, cresterea traficului zilnic de la o medie de 1300 uv la aproape 2000.

Evident nu s-a intamplat peste noapte, evident un aport la fel de important il au atat pagina de Facebook, unde am inceput sa ma implic mai mult testand diferite lucruri, cat si separarea contului meu de Twitter de cel al refresh.ro.

Iar calculele dupa aceasta perioada imi spun ca daca m-as dedica 100% blogului, as putea atinge 4-5000 de vizitatori unici fara prea multe articifii in maxim jumatate de an. Despre asta insa alta data.

Ideea e ca oricat as incerca sa gasesc o solutie coerenta la intrebarea “Cat de mult imi permit sa largesc limitele temelor despre care scriu?” nu inteleg cum o publicatie online precum financiarul.ro deschide newsletter-ul cu o stire precum Cum îti afecteaza mâncarea nesanatoasa ADN-ul? (newsletterul e aici).

* Asta pentru ca tot dadeam exemplu stirileprotv.ro care a deschis newsletterul cu o stire despre vreme intr-o zi in care mergea trollingul cu autostrada proaspat lansata de numa-numa!

Si va intreb, sincer, voi credeti ca e ok abordarea editoriala a financiarul.ro in newsletter-ul mai sus amintit? Intreb pentru ca mie mi se pare un pic too much, insa, nah, sunt dispus sa invat :-).


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments