Posted By Costin

Dilema Veche revine in topul celor mai viralizate stiri in social media (13-19.08)


Articolele publicate pe refresh.ro ce prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media sunt realizate in colaborare cu ZeList, cea mai complexa solutie de monitorizare social media romaneasca. (vezi aici detalii)

Viral

Politic/Social
Cel mai viralizat articol in social media din Romania in perioada 13 – 19 august prezinta plangerea penala realizata pe numele lui Traian Basescu de catre avocata Mihaela Anghelus si profesorul american de origine romana Ionita Romulus. Stirea a fost redactata de website-ul Cotidianul.ro si a inregistrat 1 151 de share-uri, 107 like-uri, 4 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 58 916.

Pozitia a doua este ocupata de articolul Hotnews.ro, in care este dezbatuta aprecierea leului fata de euro, in contextul in care BNR a repetat operatiunea de plafonare a imprumuturilor repo. Articolul a generat 990 de share-uri, 3 comentarii, 58 de like-uri pe Facebook si 4 trackback-uri pe Twitter. Scorul total al acestui articol este de 51 679.

In cadrul articolului de pe locul trei sunt mentionate o serie de aprecieri subiective cu privire la actiunile care au loc in sistemul politic. Articolul a fost redactat de Andrei Plesu pe website-ul Dilemaveche.ro si a inregistrat 683 de share-uri, 216 comentarii, 1 088 de like-uri, 1 Twitter trackback si un scor total de 48 154.

Economie
Din categoria stirilor economice, cel mai mare impact l-a avut un articol cu subiect politic. In cadrul acestuia sunt prezentate activitatile intreprinse de Guverul Ponta in cadrul celor 100 de zile de conducere. Articolul apartine website-ului Zf.ro si a fost distribuit de 320 de ori pe Facebook, a avut 128 de comentarii, 403 like-uri, 9 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 31 393.

Locul doi este ocupat de un articol redactat de Econtext.ro, in care este specificata evolutia economica a fiecarui judet in anii de criza 2009-2012. Stirea a fost distribuita de 482 de ori pe Facebook, a avut 2 like-uri pe Facebook si un scor total de 23 902.

Pe locul trei se situeaza un articol care apartine tot website-ului Econtext.ro, in care sunt mentionate salariile judecatorilor de la Curtea Constitutionala in ultimul an. Articolul a inregistrat 389 de share-uri pe Facebook, 6 comentarii si 8 like-uri. Scorul total al acestui articol a fost 20 154.

Tehnologie/IT
In topul celor mai viralizate stiri din aceasta categorie se afla articolul Yoda.ro in care este prezentata noua schimbare in politica companiei Facebook. Aceasta prevede faptul ca pozele care vor fi sterse de pe reteaua de socializare vor fi eliminate definitiv si nu vor fi doar ascunse, asa cum au fost pana acum. Articolul a fost preluat de 24 de ori pe Facebook, a inregistrat 92 de like-uri, 3 Twitter trackback-uri si un scor total de 4 449.

In cadrul celei de-a doua pozitii din top se afla tot un articol Yoda.ro, care prezinta, ca si in cazul stirii anterioare, o modificare realizata de Facebook. Aceasta va introduce reclame in Newsfeed, aspect care va permite firmelor sa fie vizibile si pentru non-fani. Articolul a generat 24 de share-uri, 11 comentarii, 24 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si un scor total de 4 422.

Pe locul trei se claseaza un articol Gsmland.ro, in care sunt mentionate caracteristicile telefonului Galaxy Ace 2. Acesta are o dimensiune acceptabila, rezolutie buna, camera de 5 MP si camera frontala. Stirea a fost distribuita de 4 ori pe Facebook, a avut 9 like-uri pe Facebook, 1 Twitter trackback si a inregistrat un scor total de 3 697.

Sport
Topul articolelor sport care au generat cel mai mare grad de interactiune in mediul online este format in totalitate din stirile website-ului Sport.ro.

Din categoria stirilor sport, cel mai preluat articol in social media in decursul saptamanii trecute este articolul care face referire la penalty-ul realizat de de un jucator din Salzburg. Articolul a inregistrat 53 de share-uri, 7 comentarii, 146 de like-uri pe Facebook si un scor total de 8 772.

In cadrul articolului care se situeaza pe pozitia a doua este prezentata o inregistrare cu un cainele TreT, care a ajuns popular in mediul online datorita faptului ca aceasta face Parkour. Stirea a fost preluata de 65 de ori pe Facebook, are 98 de like-uri si un scor total de 8 696.

Pe locul trei apare o stire in care este prezentata o inregistrare cu un angajat care incearca sa intepe cauciucul unui camion, insa acesta explodeaza in urma impactului. Articolul a generat 55 de share-uri, 130 de like-uri si a inregistrat un scor total de 8 543.

Umor
Topul celor mai virale articole umoristice in social media este format in totalitate din articole Timesnewroman.ro.
Primul loc al topului este ocupat de un articol in care este ironizat concertul Lady Gaga sustinut saptamana trecuta in Bucuresti. Stirea a fost preluata de 1 011 ori pe Facebook, a avut 216 comentarii, 1 391 de like-uri pe Facebook, 7 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 62 137.

Pe locul doi se situeaza stirea in cadrul careia este satirizata inchiderea postului de televiziune TRV Cultural, publicatia Timesnewroman.ro mentionand ca “Dan Diaconescu va lansa postul OTV Cultural”. Stirea a inregistrat 327 de share-uri pe Facebook, 21 de comentarii, 130 de like-uri, 1 Twitter trackback si un scor total de 17 148.

Ultima stire din top prezinta in mod ironic rezultatul meciului Dinamo – Barcelona. Articolul a generat 236 de share-uri, 58 de comentarii, 469 de like-uri, 4 Twitter trackback-uri si un scor total de 16 746.

Tabloid/monden
In cadrul categoriei tabloid/monden, prima stire din top 3 cele mai viralizate articole in social media descrie modul in care o catelusa isi salveaza puii dintr-un incendiu. Articolul apartine website-ului Libertatea.ro si a generat 144 de share-uri, 6 comentarii, 237 de like-uri si un scor total de 11 688.

Pe locul doi se afla o stire a publicatiei Cancan.ro in care este prezentata povestea trupei de striptease Taboo Boys. Articolul a fost distribuit de 133 de ori pe Facebook, a avut 4 like-uri si un scor total de 9 087.

Libertatea.ro apare si pe locul trei, cu un articol in care este prezentata o inregistrare cu un pui de pisica care este hranit cu un biberon. Articolul a generat 109 share-uri, 1 comentariu, 109 like-uri si a avut un scor total de 8 985.

Bloguri
In cadrul celui mai viralizat articol de pe blog este prezentat un document publicat pe 10 mai 2011, in care este analizat rolul Coroanei in viata romaneasca democratica. Postul este redactat pe blogul Princeradublog.ro si a inregistrat 953 de preluari, 112 comentarii, 848 de like-uri si un scor total de 51 582.

Locul doi este ocupat de postul redactat pe blogul Questioare.com, in care este prezentata situatia Humanitas, care a trecut printr-un proces de rebranding si care intentioneaza sa urmeze exemplul Carturesti prin transformarea librariei intr-o librarie-cafenea. Articolul a generat 137 de preluari, a avut 61 de like-uri, 12 Twitter trackback-uri si un scor total de 24 835.

Cea de-a treia pozitie este detinuta de articolul redactat pe blogul Theodora0303.wordpress.com in care este dezbatuta situatia politica actuala. Postul a inregistrat un numar de 410 share-uri pe Facebook, 4 comentarii, 9 like-uri si un scor total de 17 942.

Metodologie
Topurile sunt realizate in functie de scorul total oferit fiecarui articol, iar in cadrul determinarii acestora au fost luate in considerare numarul de share-uri, comentarii, like-uri, numarul de Twitter trackback-uri, blog trackback-uric precum si numarul de Twitter followeri ai emitentilor.

Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste peste 64 000 de bloguri, peste 57 500 de conturi de Twitter si 1200 de surse online media, peste 2 000 grupuri publice Facebook, peste 19 000 de pagini publice Facebook si cele mai importante 51 de forumuri din online-ul romanesc.

Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments