Top 10 cele mai vizitate site-uri din Republica Moldova


Daca in Romania topul primelor site-uri este dominat de 9 site-uri de stiri / publishing intr-o forma sau alta, situatia din Moldova ne-o prezinta Gemius, intr-un raport dat publicitatii in urma cu cateva zile. Gemius a fost aleasa de catre BATI, Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului din Republica Moldova, pentru a asigura auditul oficial al audientei web.

1. odnoklassniki.ru (rețea de socializare ruseasca)
2. mail.ru (portal)
3. 999.md (anunturi)
4. protv.md (stiri)
5. point.md (stiri)
6. publika.md (stiri)
7. play.md (continut video)
8. kp.md (stiri)
9. totul.md (stiri)
10. unimedia.md (stiri)

In plus.

Penetrarea internetului pe piața moldovenească este de 50,5%. În structura pe sexe, se observă o predominare a bărbaților, cu o distanta de 7,5% între utilizatori bărbați și femei (raport 53,75% – 46,25%). Totuși, utilizatorii femei depășesc utilizatorii bărbați cu mult dacă se ia în considerare numărul mediu de vizualizări ale paginii și durata medie petrecută.

În plus, așa cum o dovedesc rezultatele gemiusAudience, utilizatorii de internet moldoveni sunt persoane tinere, cei cu vârste mai mici de 39 de ani reprezintă peste două treimi din populația online.

Procentul cel mai mare din populația totală este cel al grupului cu vârste între 20-29 ani – totalizând peste 37%. Totuși, trebuie remarcat faptul că numărul de utilizatori cu vârste mai mari de 50 ani rămâne la un nivel impresionant, adică aproape 15%. Peste jumătate din întreaga populație online provine din municipiul Chişnău.

Peste o treime din populația totală a utilizatorilor de internet moldoveni reprezintă persoane cu studii superioare (licență, master) sau MBA/doctorat, în timp ce cei cu educație medie sau inferioară (inclusiv vocațională) reprezintă aproape jumătate din întregul grup de utilizatori de internet (48,4%).


Om de gaming online, publishing si de agentie, gamer (PS3, iOS), fotograf din pasiune si iubitor de frumos si calatorii. Blogger, living the good life. Afla mai multe.

View Comments