Posted By Costin

Social media: Una calda si una rece pentru companiile din Romania


Conform unui studiu Mediascope realizat de IAB Romania, romanii se afla pe locul 2 in Europa in ceea ce priveste interactiunea cu brandurile in social media, consumatorii din Romania implicandu-se activ in generarea de reactii in jurul companiilor si brandurilor prin rating-uri, review-uri, grupuri de sustinere si… boicot :-). Pe primul loc se afla Turcia.

Fapt e ca 75% dintre romani si-au exprimat nemultumirile in legatura cu produsele unei companii direct pe proprietatile online detinute de acestea, in timp ce 63% si-au postat comentariile si nemultumirile pe paginile personale. Tot Turcia este insa cea mai carcotasa, cu 78% nemultumiti, dupa noi urmand Finlanda, cu 63%. Acum depinde cum privesti. Si aceasta poate fi calda.


Mediascope Europe este cea mai importanta sursa de date despre consumul de media si obiceiurile de cumparare online. Studiul Mediascope a fost realizat in februarie 2012 pe un esantion de 51 700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor.

IAB Europe este o federatie a IAB-urilor nationale si o asociatie de afaceri din toata Europa. Scopul sau este sa promoveze cresterea pietelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate si comunicare, sa protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs si sa demonstreze valoarea pietei prin cercetari si educare.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments