Posted By Costin

Studiu: Romanii cumpara telefoane mobile, televizoare LCD, tablete si D-SLR-uri (GfK TEMAX)


GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology.

Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vanzare la nivel mondial. Incepand cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculeaza indicele GfK TEMAX® la nivel international, in peste 30 de tari. Este primul indicator care include toate pietele bunurilor de folosinta indelungata in tari diferite.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile au fost mai bune pentru sectoarele Telecom, Imprimante si Multifunctionale si Electronice. Piata de IT a fost relativ stabila, in timp ce sectorul Foto a inregistrat o scadere rapida fata de ratele de crestere din prima parte a anului. Electrocasnicele mici nu au performat prea bine (-7.0%), iar electrocasnicele mari au avut inca un trimestru dificil, scazand cu 9.9%.

Cine stie, poate Black Friday va ridica putin sectorul foto. Actually, eu am degetele incrucisate pentru ca, evident, astept 2 surprize si pentru mine vinerea aceasta. Revenind insa, rezultatele pe T3 le gasiti in documentul de mai jos. Sunt de evidentiat totusi cateva idei principale:

Romanii au cumparat mai multe telefoane mobile. Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a inregistrat in al treilea trimestru al anului 2012 o crestere semnificativa de 12.3% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, insumand 53 milioane de euro.

Romanii prefera televizoarele plate, in special LCD-urile. Din cele 60 de milioane de euro ale categoriei Electronice, 50 de milioane au venit doar din vanzarile de televizoare plate. Romanii prefera LCD-urile de dimensiuni medii (32″) si mari (peste 40″).

IT? Tastaturi, mousi si tablete! Sectorul IT a facut 96 milioane de euro, cu 1.1% mai putin ca in T3 2011. Cele mai mari scaderi le-au inregistrat monitoarele, desktopurile si camerele web (deh, sunt pe laptop-uri). De asemenea, si laptopurile sunt in scadere.

Romanii se uita catre D-SLR-uri. Desi a inceput anul in forta, segmentul foto s-a cam terminat brusc in T3. Vanzarile de camere foto compacte au scazut cu 9%, D-SLR-urlile au o dinamica inca pozitiva, iar mirorless-urile au inregistrat vanzari nesemnificative.

Mai multe in documentul de mai jos.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments