Posted By Costin

2 lucruri de evitat de bloggeri in sustinerea prezentarilor la evenimente


Din motive personale, in ultima jumatate de an am lipsit, cu mici exceptii, de la toate evenimentele din online-ul romanesc. Sunt, insa, doua lucruri pe care mi-ar placea sa le vad imbunatatindu-se, lucruri pe care le-am observat si zielele aceastea la Social Media Snow Camp, eveniment organizat de catre Revista Biz la Paraul Rece.

1. Evitarea exprimarilor boombastice e genul “social media a murit”, “Facebook e pe duca” si alte titluri de slideuri pe care respectivii nu numai ca se si incapataneaza sa le abordeze pana la exemple absurde si rupte din context, insa le argumenteaza folosind experiente personale, experiente care sunt, in majoritatea cazurilor, limitate.

Facts: Un cioban iti poate spune exact impactul pe care il are munca lui in cadrul satului in care activeaza cu succes. La nivel national, de exemplu, omul nu are nici cea mai mica idee despre comercializarea laptelui, batalia de la raft etc. Doar un exemplu.

2. Evitarea folosirii cifrelor si exemplelor studiilor si campaniilor din auzite.

Sau de pe un forum.

Ex: “60% dintre vizualizarile de pe Youtube sunt pe clipurile how-to”. Sursa? Un forum. Practic era vorba de faptul ca, in urma unui studiu (nu stim care, cine l-a facut, esantionul, ce urmarea acesta etc), 60% dintre respondenti au declarat ca intra pe Youtube pentru a se informa.

Cu timpul, daca insistam in povesti din auzite, se vor gasi destui oameni sa le ia de bune si care sa actioneze in consecinta. Prost, adica. 🙂


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments