Posted By Costin

Cumparaturi online: Tableta «bate» orice alt dispozitiv de navigare online!


Un studu Mediascope realizat de IAB Europe releva faptul ca europenii care detin tablete cumpara si cheltuie mai mult decat cei care acceseaza internetul de pe oricare alte dispozitive de navigare online.

Astfel, pe o perioada de 6 luni, utilizatorii europeni de tablete au realizat, in medie, 22,8 achizitii, in timp ce europenii care folosesc Internetul de pe alte dispozitive au realizat 15,1 achizitii. Utilizatorii tabletelor au cheltuit mai mult comparativ cu europenii care folosesc alte dispozitive pentru conectarea la Internet: 718 euro fata de doar 544 euro pe o perioada de 6 luni.

50 de milioane de europeni utilizeaza o tableta pentru a accesa Internetul. Europenii petrec, in medie, 9,3 ore saptamanal in mediul online de pe tablete. Cei mai multi dintre acestia prefera sa fie conectati la Internet in intervalul orar 17:30 – 21:00.

Consumul de media traditionale se muta pe tableta, astfel: 91% dintre europenii care detin o tableta acceseaza site-uri de stiri, 68% se uita la televizor online si 48% asculta radio. Europenii conectati la Internet de pe alte dispozitive petrec aproximativ 14,8 ore in mediul online si 16,8 ore uitandu-se la TV. In comparatie cu acestia, utilizatorii europeni de tablete prefera sa navigheze pe Internet in jur de 18,8 de ore saptamanal fata de uitatul la televizor, careia europenii detinatori de tablete ii dedica doar 13,4 de ore pe saptamana.

Tendinta utilizatorilor de tablete este multi-tasking-ul. 40% dintre utilizatorii europeni acceseaza simultan Internetul de pe tableta si se uita la televizor, iar 34% stau online pe tableta si asculta radio in acelasi timp. O treime din timpul pe care il petrec uitandu-se la televizor, europenii sunt conectati simultan si la Internet pe tableta.

Mediascope Europe este cea mai importanta sursa de date despre consumul de media si obiceiurile de cumparare online. Studiul Mediascope a fost realizat in februarie 2012 pe un esantion de 51 700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor.

IAB Europe este o federatie a IAB-urilor nationale si o asociatie de afaceri din toata Europa. Scopul sau este sa promoveze cresterea pietelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate si comunicare, sa protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs si sa demonstreze valoarea pietei prin cercetari si educare.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments