Posted By Costin

Date ANCOM “completeaza” Gfk TEMAX


In “continuarea” cifrelor oferite de Gfk TEMAX (vezi ultimele 2 articole), ANCOM a prezentat astazi, in cadrul International Digital Forum 2012, date statistice preliminare privind serviciile de retransmisie a programelor media audiovizuale, pentru prima jumatate a lui 2012. Pe scurt? A crescut numarul de abonati ai retelelor de cablu cu aproape 3%, ajutat si de digital, in crestere cu 16% YoY (iunie).

Numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie programe audiovizuale era de 5,92 milioane la jumătatea anului, în creştere cu 2,9% faţă de finalul anului 2011 şi cu 5,2% faţă de 30 iunie 2011, în condiţiile în care atât reţelele de cablu, cât şi cele de tip DTH şi IP au cunoscut creşteri ale numărului de abonaţi.

Astfel, în primele şase luni ale anului 2012 numărul abonaţilor prin reţele de cablu a crescut cu 2,7% până la 3,67 milioane de abonaţi, în timp ce numărul de abonaţi prin reţele satelit (DTH) a înregistrat o creştere de 3% până la valoarea de 2,21 milioane de abonaţi.

Astfel, rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament a crescut la 83,5%, iar cea a reţelelor de cablu la 51,8%.

[…]

Reţelele de cablu au înregistrat creşteri din punctul de vedere al numărului total de abonaţi (în prima parte a anului 2012, creşterea a fost de 2,7%) pe baza creşterii numărului de abonaţi la serviciile de retransmisie prin cablu în format digital, care a crescut cu 24% faţă de sfârşitul anului 2011, mărindu-şi astfel şi ponderea în totalul abonaţilor la servicii de cablu TV.

Astfel, ponderea numărului de abonaţi prin reţele de cablu digital a crescut cu 5 puncte procentuale până la 30% din numărul total de abonaţi prin reţele de cablu. În ceea ce priveşte repartizarea pe medii de reşedinţă,

în prima parte a anului 2012 a crescut atât numărul de abonaţi prin cablu în mediul urban (+0,8%) până la 2,82 milioane, cât şi cel al abonaţilor din mediul rural (+9%), până la 0,85 milioane.

de aici

Ma gandesc insa, oare rezultatele oferite de Gfk si ANCOM nu sunt, oarecum, si un semnal de saracie generalizata? Pana la urma, cum/unde te poti distra cu cateva zeci de lei (incluzand si rata la un LCD) o luna de zile?


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments
There are currently no comments.