Posted By Costin

realitatea.net si go4it.ro, publicatiile cu cele mai multe articole virale in perioada 26.11-2.12 2012


Articolele publicate pe refresh.ro ce prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media sunt realizate in colaborare cu ZeList Monitor, cea mai complexa solutie de monitorizare social media romaneasca. (vezi aici detalii)

Viral

Politic/Social
Cel mai viralizat articol in social media din Romania in perioada 19-25 noiembrie prezinta povestea tinerei Naomi Hampson, care a fost abuzata timp de doi ani de partenerul sau, in timp ce dormea. Articolul a fost redactat de publicatia online Realitatea.net si a inregistrat 90 584 de share-uri pe Facebook, 5 795 de comentarii, 6 557 de like-uri, 2 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 4 063 415.

Pozitia a doua este ocupata tot de un articol Realitatea.net, in care este prezentat anuntul realizat de NASA, conform caruia nu exista compusi organici in solul martian. Articolul a generat 3 475 de share-uri pe Facebook, 88 de comentarii, 264 de like-uri si 1 Twitter trackback. Scorul total al acestui articol este 162 205.

In cadrul articolului de pe pozitia a treia este facut cunoscut zvonul conform caruia Andreea Esca ar parasi trustul PRO. Stirea a fost redactata de publicatia online Realitatea.net si a fost preluata de 1 508 ori pe Facebook, a avut 70 de comentarii, 102 like-uri, 11 Twitter trackback-uri si un scor total de 80 823.

Economie
In cadrul acestei categorii, cel mai mare impact l-a avut articolul legat de parada realizata cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei. Stirea a fost redactata de catre publicatia online Zf.ro si a fost distribuita de 78 de ori pe Facebook, a avut 36 de comentarii, 208 like-uri, 7 Twitter trackback-uri si a inregistrat un scor total de 18 615.

Locul doi este ocupat tot de un articol Zf.ro, in care este dezbatuta tranzactia dintre supermarketurile Auchan si Real. Stirea a fost distribuita de 53 de ori pe Facebook, a inregistrat 37 de comentarii, 123 de like-uri, 5 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 16 247.

In cadrul articolului ce ocupa pozitia a treia sunt prezentate majorarile de preturi din anul 2013 pentru detinatorii de autovehicule. Articolul a fost redactat de Capital.ro si a inregistrat 135 de share-uri pe Facebook, 29 comentarii si 50 de like-uri. Scorul total al acestui articol a fost 15 402.

Tehnologie/IT
Topul celor mai viralizate stiri din aceasta categorie este format in totalitate din articole redactate de catre publicatia online Go4it.ro

Prima pozitie din cadrul clasamentului prezinta atacul DNS poisoning asupra Google.ro si Yahoo.ro. Articolul a fost preluat de 17 de ori pe Facebook, a inregistrat 9 comentarii, 17 like-uri, 9 Twitter trackback-uri si un scor total de 9 177.

In cadrul celei de-a doua pozitii din top sunt prezentate o serie de aplicatii gratuite pentru optimizarea PC-ului. Articolul a generat 9 share-uri pe Facebook, 30 de like-uri, 9 Twitter trackback-uri si un scor total de 6 912.

Pe locul trei se afla un articol care descrie, din nou, atacul DNS poisoning asupra Google.ro si Yahoo.com Stirea a fost distribuita de 15 ori pe Facebook, a avut 8 like-uri si 4 Twitter trackback-uri. Articolul a inregistrat un scor total de 6 266.

Sport
Din categoria stirilor sport, cel mai preluat articol in social media in decursul saptamanii trecute reda o inregistrare cu o farsa realizata intr-un lift. Articolul a fost redactat de Prosport.ro si a inregistrat 478 de share-uri pe Facebook, 381 de comentarii, 962 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si un scor total de 43 720.

In cadrul articolului care se situeaza pe pozitia a doua este prezentat fenomenul alinierii planetelor Mercur, Venus si Saturn cu cele trei piramide de la Giza. Stirea apartine Sport.ro si a fost preluata de 321 de ori pe Facebook, a inregistrat 119 comentarii si 1 166 de like-uri. Articolul a avut un scor total de 31 688.

Locul trei este ocupat de un articol Sport.ro, in care prezentat cazul unei femei din China, care si-a salvat baiatul in timpul cutremurului. Stirea a fost distribuita de 125 de ori pe Facebook, a avut 32 de comentarii si 908 like-uri. Stirea a inregistrat un scor total de 18 947.

Umor
Topul celor mai viralizate stiri umoristice este format in totalitate din articole redactate de catre Timesnewroman.ro.

Stirea de pe primul loc in topul celor mai preluate articole din aceasta categorie ironizeaza obiceiul roman care afirma ca fetele care isi pun busuioc sub perna in seara de Sfantul Andrei isi vor visa alesul. Stirea a fost preluata de 509 ori pe Facebook, a avut 318 comentarii, 1 444 de like-uri, 2 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 43 3004.

Articolul de pe pozitia a doua ironizeaza obiceiul romanilor de a pune mileuri pe televizoare. Stirea a inregistrat 444 de share-uri pe Facebook, 197 de comentarii, 1 133 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si un scor total de 34 637.

Articolul de pe pozitia a treia prezinta in mod ironic reactia romanilor cu privire la faptul ca 1 Decembrie cade intr-o zi de sambata. Articolul a generat 371 de share-uri pe Facebook, 278 de comentarii, 1 101 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si un scor total de 33 247.

Tabloid/monden
Prima stire din top 3 cele mai viralizate articole apartine publicatiei online Cancan.ro si prezinta imagini cu diferite obiecte din timpul comunismului. Articolul a generat 207 share-uri pe Facebook, 120 de comentarii, 1 417 like-uri si un scor total de 27 302.

In cadrul articolului ce ocupa pozitia a doua in topul acestei categorii este prezentat studiul cercetatorilor, conform caruia apa imbuteliata este daunatoare. Articolul a fost redactat de Libertatea.ro si a fost distribuit de 292 de ori pe Facebook, a avut 192 de comentarii, 406 like-uri, 1 Twitter trackback si un scor total de 24 880.

Locul trei este ocupat de un articol Libertatea.ro, in care sunt mentionate reactiile unui grup de romani la vederea presedintelui Traian Basescu in cadrul paradei de 1 Decembrie. Stirea a inregistrat 30 de share-uri pe Facebook, 207 comentarii, 1 123 de like-uri si 1 Twitter trackback. Stirea a avut un scor total de 19 667.

Bloguri
Ce mai viralizat articol de pe blog este reprezentat de episodul Vampires and Pirates al seriei Fredo&Pid’Jin. Postul a inregistrat 761 de preluari pe Facebook, 369 de comentarii, 2001 de like-uri, 8 Twitter trackback-uri si un scor total de 63 557.

Locul doi este ocupat de postul redactat de Adrian Tanase pe blogul sau, in care prezinta un top al diferitelor evenimente si cantareti rock. Articolul a generat 360 de share-uri pe Facebook, 156 de comentarii, 641 de like-uri, 3 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 24 986.

Cea de-a treia pozitie din top este reprezentata de articolul redactat pe blogul contributors.com. Postul a inregistrat un numar de 223 de share-uri pe Facebook, 79 de comentarii, 415 like-uri, 8 Twitter trackback-uri si un scor total de 19 999.

Metodologie
Topurile sunt realizate in functie de scorul total oferit fiecarui articol, iar in cadrul determinarii acestora au fost luate in considerare numarul de share-uri, comentarii, like-uri, numarul de Twitter trackback-uri, blog trackback-uri, precum si numarul de Twitter followeri ai emitentilor.

Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste peste 65 000 de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter si 1 200 de surse online media, peste 2 000 grupuri publice Facebook, peste 19 000 de pagini publice Facebook, cele mai importante 58 de forumuri din online-ul romanesc, peste 1 100 grupuri de LinkedIn, peste 50 de agregatoare, la care se adauga peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).

Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments