Posted By Costin

Studiu Gemius: Cele mai populare formate de bannere au cea mai mica rata de click


Gemius a publicat AdMonitor (vezi aici), un raport ce ofera date referitoare la formatele de publicitate online de top si la principalele sectoare promovate online pe pietele din Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Serbia si Slovacia. Il gasiti mai jos, insa am selectat pentru voi situatia din Romania, in viziunea Gemius.

Asadar, conform studiului, cele mai folosite tipuri de bannere din campaniile online din Romania sunt cele standard, procentul acestora fiind de 94,2%, in timp ce rata de click medie este de 0,2%. Pe locul 2 ca utilizare se regasesc interstitialele (19.4%), acestea avand o rata medie de click de 1.42%.

Bannerele video, de tip pre-roll, desi au o implementare scazuta, ocupand doar 2.1% dintre campaniile online din Romania, au o rata de click medie de 7.09%. Mai jos aveti si un grafic reprezentativ, grafic din care tragem concluzia ca formatele de campanii prin display cele mai folosite nu au cea mai buna rata de click.

gemiusAdMonitor - formate romanesti

Nu imi dau seama, pe cifre, daca se compenzeaza cu costurile, insa ma indoiesc si nici nu prea are, neaparat, o relevanta. Pana la urma nu vorbim despre campanii de tip performance, ci de campanii de awareness.

Insa daca tot am amintit de asta, iata si topul celor mai folosite formate de bannere (average CTR), top din care reiese importanta primului ecran, precum si inutilitatea unora dintre cele mai folosite formate, cum ar fi cel de 300×250.

La nivelul intregii regiuni, Romania se claseaza pe locul 6 (din 10) in topul ratei medii de click, cu 0.3%, in timp ce Polonia si Slovacia, primele tari din clasament se distanteaza la aproape dublu in ceea ce priveste media ratei de click fata de restul plutonului, raportand 0.56% si 0.62%.

Mai jos aveti si raportul complet.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments