Posted By Costin

Despre junk-food news, cu Andrei Plesu


Andrei Plesu

Moartea, divorţul, adulterul, micile fiţe erotice ale unor fătuci decerebrate, violul, crima, accidentul sunt hrana zilnică a producătorilor TV şi, în consecinţă, ale telespectatorului român. Te uiţi şi te îndobitoceşti.

Inventarul „culturii” autohtone a ajuns să semene a groapă de gunoi: huiduieli la sărbătorile naţionale şi la înmormîntări, hachiţele Oanei Zăvoranu, alcovul cuplurilor Bahmuţeanu-Prigoană, Irinel-Monica şi Andreea Marin-Ştefan Bănică, erotismul exacerbat al poliţiei olteneşti, răfuielile interlopilor etc.

”Specificul” subiectelor atrage după sine alegerea corespunzătoare a invitaţilor la ”dezbateri”: Miron Cosma, C.V.Tudor, Condurăţeanu, Dan Diaconescu ş.a.m.d. Talk-show-ul politic a căzut şi el, demult, în retorică ţăţească, în tacla de bodegă, în sentimentalism turmentat. Seară de seară, o echipă de cuconiţe nervoase îşi dau poalele peste cap în diferite studiouri de televiziune, întrecîndu-se una pe alta în mediocritate şi ţîfnă.

Oamenii politici, la rîndul lor, au, în majoritatea cazurilor, comportament de parlagii. Gigi Becali a ajuns voce a naţiunii. Bunul-simţ, buna-creştere, măsura, discernămîntul sunt în comă.

Andrei Plesu, in adevarul.ro

Ironic e faptul ca titlul articolului se numeste Romania in chiloti :-). Si, desi vorbeste in principiu despre TV, stim cu totii ca acelasi lucru, multiplicat de cateva ori bune, se intampla si in online. Realitatea ne arata ca explicatiile pe care le aduce argumentelor prezentate in continuarea citatului de maim sus sunt usoare si instabile ca o bula de sapun.

Am mai spus-o si aici, in ultimul paragraf.

Nimeni nu a spus ca publicul e imbecil, desi uitandu-te pe comentariile de pe site-urile mari ai fi tentat sa juri ca 90% sunt pa, insa, din pacate, e sarac, in diferitele forme ale saraciei. Iar saracia se hraneste cu circ, panarama si scandal, nu cu TVR Cultural, ori site-uri neterminate precum discovery.ro. Cu spectacole in aer liber cu pitici si femeia cu barba, ca in evul mediu.

Nu trebuie sa faci un liceu sa-ti dai seama de asta. E de ajuns sa iesi din casa pentru a-ti da seama ca mass-publishingul in Romania inseamna junk-food news. O bataie in platou, o inmormantare, un omor, o nunta ca in povesti, un divort suculent, chiar mai mult decat atat. Spectacolul vietii s-a transformat in minciunica nevinovata si la caterinca a vietii.

Sclipirea unor titluri fabuloase, insa barem adevarate, prost aplicate de tanarul jurnalist cu gatul sub presiunea bocancului murdar de rosul unui excel, semn al transmiterii know-how-ului de la o generatie de jurnalisti la alta, au ajus sa dea nastere la mizerii de genul asta. Sau asta.

Cui ii pasa? Tot aud cum, la un moment dat, publicul va amenda. Nu vi se pare ca publicul a amendat de multi ani deja? Unii nu mai au televizor, restul au inchis posturi TV si reviste pentru ca, nu-i asa?, le urmareau si le citeau. Bineinteles, d-aia aveau audienta cat refresh.ro.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments