Traficul RTV.net a scazut cu 50% dupa suspedarea paginii de Facebook


Update: Facebook a revenit temporar asupra suspendarii paginii RTV.net. Detalii la Dragos Stanca.

In cazul in care nu ati aflat inca, pagina de Facebook RTV.net cu aproximativ 800.000 de fani a fost suspendata de catre reteaua de socializare Facebook (povestea aici). Pentru ca nu tragem mai niciodata concluzii, iata 2 de la mine. Puteti aduce completari oricand, in comentarii.

1. Social media NU merge “hai ca merge si asa”

Cred ca a vuit jumatate din piata cand pagina de Facebook RTV.NET crestea mai frumoasa decat Ileana Cosanzeana si Fat Frumos la un loc, fara sa se intrebe, ori sa observe, cum/daca aplicatiile spamau sau nu in stanga si in dreapta, iar pagina s-a pozitionat rapid in top 5 cele mai active pagini Facebook din Romania.

Fu munca, nu zic nu, insa unidirectionala, pe modelul avem nevoie rapid de fani si trafic, nu ne pasa de nimic altceva. Nu am informatii publice sa se fi investit in FB Ads, insa ar fi o pierdere si mai mare astfel. Aparent, celor de la Facebook le pasa si nu pun mare pret pe 800.000 de fani stransi.

Altfel, social media poate incepe intr-o agentie care face acest lucru for a living, in cazul in care nu se gasesc 2-3 tineri care sa cunoasca lucruri care, sub presiunea traficului si a concurentei, sunt scapate din vedere. Sunt destui. Cati sunt si buni, mai ales pentru mass-publishing, habar nu am. Cel mai probabil nici unul. Testati, cresteti.

2. Facebook, principalul referer pentru site-urile de stiri de top din .ro

2012 a fost anul in care trusturile de presa, sau, bine, o parte dintre ele, s-au prins de cat trafic le poate aduce Facebook in casa. Si, chiar daca in urma cu 2-3 ani injurau reteaua si widget-urile din sidebar puse acolo de un project manager :-), sutele de mii de vizite au indulcit tuturor cafeaua de dimineata.

Cat trafic aduce Facebook? Nu cred ca exagerez cand spun ca procentul depaseste 25-30% in cazul site-urilor de top. Oamenii s-au mutat pe Facebook, consumul s-a mutat pe Facebook, trusturile s-au indreptat catre Facebook.

Nu cred ca exista pentru site-urile de stiri de top din Romania vreun referer mai important decat reteaua de socializare Facebook, cu toate cross-urile si parteneriatele existente.

Altfel, RTV.NET a patit-o grav. Site relativ nou, cu presiuni, banuiesc uriase, a trebuit sa creasca rapid, lucru care s-a si intamplat. RTV.net a fost site-ul cu cea mai buna crestere din 2012, iar estimarea mea de la inceputul lunii a fost ca, daca si-ar fi mentinut trendul crescator, in Q1 ar fi devansat lejer evz.ro si adevarul.ro.

Cea mai buna evolutie procentuala in 2012 ii apartine site-ului rtv.net, care, de la 365.208 vizitatori unici in decembrie 2011, la 1.977.644 vizitatori unici in decembrie 2012, a crescut cu 441.5%. (de aici)

Cu o medie de 207.179 vizitatori unici pe primele 28 de zile ale lunii, RTV.net a raportat in ultimele 2 zile 106.381 vizitatori unici (in ziua cu suspendarea) si 102.343 vizitatori unici ieri (cifre afisate in urma cu 30 de minute).

rtvnet sati

Nasol? Da.


Costin are 39 de ani și a lansat proiecte online începând din 2001. A lucrat pentru ProTV ca Project Manager (Internet Business Unit), a lansat și condus Bakers Digital Communication, o agenție de digital cu capital grecesc și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2014, ca freelancer.

View Comments