Posted By Costin

Topul celor mai viralizate stiri in social media in perioada 18-24 februarie 2013


Ca fapt, saptamana aceasta Avon recidiveaza si intra iarasi in top 3 bloguri. Cu tot cu Cornel Ilie de la Vunk! Misto, avand in vedere ca este singurul blog al unei companii care a intrat, de cand ZeList realizeaza acest top saptamanal impreuna cu refresh.ro, in top cele mai viralizate articole din blogosfera!

Articolele publicate pe refresh.ro ce prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media sunt realizate in colaborare cu ZeList Monitor, cea mai complexa solutie de monitorizare social media romaneasca. (vezi aici detalii)

Viral

Politic/Social
Cel mai viralizat articol in social media din Romania in perioada 18 – 24 februarie 2013 prezinta povestea unui barbat, care are o pasiune neobisnuita: aceea de a aparea in cat mai multe fotografii de nunta, inconjurat de persoane necunoscute, in diferite locuri din lume. Articolul a fost redactat de Stirileprotv.ro si a inregistrat 5 822 de share-uri pe Facebook, 3 305 comentarii, 7 112 like-uri, 1 Twiter trackback si un scor total de 400 824.

Pe locul doi se situeaza un articol in care este prezentat un interviu cu inventatorul Justin Capra. Stirea apartine publicatiei Adevarul.ro si a generat 1 257 de share-uri pe Facebook, 237 de comentarii, 2 624 de like-uri si 10 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol este 91 443.

Articolul de pe pozitia a treia reda un comunicat de presa despre modernizarea cu fonduri europene a administratiei publice din Romania. Articolul a fost publicat de Romanialibera.ro si a fost preluat de 1 458 ori pe Facebook, a avut 177 de comentarii, 624 de like-uri si un scor total de 76 883.

Economie
In cadrul acestei categorii cel mai mare impact l-a avut articolul Zf.ro, in care este dezbatuta simplificarea sistemului fiscal. Articolul a fost distribuit de 84 de ori pe Facebook, a avut 18 comentarii, 185 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si a inregistrat un scor total de 14 312.

Locul doi este ocupat de un articol legat de timbrul de mediu. Stirea apartine publicatiei Capital.ro si a fost distribuita de 81 de ori pe Facebook, a inregistrat 46 de comentarii, 62 de like-uri, 1 Twitter trackback si a avut un scor total de 14 247.

Articolul ce ocupa pozitia a treia este legat de proiectul “Romani frumosi” sustinut de Memo Plus. Articolul Forbes.ro a inregistrat 103 share-uri pe Facebook, 19 comentarii, 482 de like-uri si 1 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol a fost 14 201.

Tehnologie/IT
Articolul de pe prima pozitie din cadrul clasamentului este legat de spam-ul de pe Facebook “Vizitatorii mei de profil”. Articolul a fost redactat de Faravirusi.com si a inregistrat 491 de share-uri, 122 de comentarii, 411 like-uri si 5 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol este 31 773.

In cadrul celei de-a doua pozitii este prezentata lansarea iOS 6.1.2. de catre Apple. Stirea Yoda.ro a generat 252 de share-uri pe Facebook, 25 de comentarii, 74 de like-uri si a avut un scor total de 12 827.

Pe locul trei se afla un articol in care sunt prezentate regulile impuse de Uniunea Europeana pentru companiile ce activeaza in industria de telecomunicatii. Stirea a fost redactata de Go4it.ro si a fost distribuita de 34 ori pe Facebook, a avut 11 comentarii, 69 de like-uri si 1 Twitter trackback. Articolul a inregistrat un scor total de 7 455.

Sport
Cel mai preluat articol in social media in decursul saptamanii precedente prezinta un interviu cu George Becali. Stirea Sport.ro a inregistrat 403 share-uri pe Facebook, 272 de comentarii, 705 like-uri, 1 Twitter trackback si a avut un scor total de 35 227.

Articolul care se situeaza pe pozitia a doua este legat de meciul Steaua-Ajax. Stirea apartine Sport.ro si a fost preluata de 242 de ori pe Facebook, a inregistrat 102 comentarii, 1372 de like-uri si 1 Twitter trackback. Articolul a avut un scor total de 29 705.

Locul trei este ocupat de un articol Dolce-sport.ro in care este redata o inregistrare cu cumportamentul suporterilor Rapid in momentul sosirii lor in Iasi. Stirea a fost distribuita de 44 de ori pe Facebook, a avut 475 de comentarii, 736 de like-uri si 2 Twitter trackback-uri. Articolul a inregistrat un scor total de 24 077.

Umor
Topul celor mai viralizate stiri din categoria umor este format in totalitate din articole redactate de catre Timesnewroman.ro.

Stirea de pe primul loc in topul celor mai preluate articole din aceasta categorie ironizeaza gropile de pe soselele din Romania. Stirea a fost preluata de 655 de ori pe Facebook, a avut 148 de comentarii, 1 905 like-uri, 7 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 50 525.

Meciul dintre Ajax si Steua este subiectul ironizat in cadrul articolul de pe pozitia a doua. Stirea a inregistrat 470 de share-uri pe Facebook, 473 de comentarii, 1 543 de like-uri, 4 Twitter trackback-uri si un scor total de 46 974.

Articolul de pe pozitia este legat de cazul soferilor de masini BMW, care fac depasiri pe linia continua. Articolul a generat 537 de share-uri pe Facebook, 248 de comentarii, 1 285 de like-uri, 3 Twitter trackback-uri si un scor total de 41 551.

Tabloid/monden
Prima stire din top 3 cele mai viralizate articole prezinta un video in care Mircea Badea parodiaza melodia lui Robert Turcescu. Articolul apartine Click.ro si a generat 311 share-uri pe Facebook, 340 de comentarii, 2 579 de like-uri, 1 Twitter trackback si un scor total de 50 304.

Articolul ce ocupa pozitia a doua in topul acestei categorii este legat de meciul dintre Ajax si Steaua. Articolul Cancan.ro a fost distribuit de 169 de ori pe Facebook, a avut 127 de comentarii, 228 de like-uri, 6 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 17 359.

Locul trei este ocupat de un articol Libertatea.ro in care este prezentat un video cu Oana Zavoranu. Stirea a inregistrat 29 de share-uri pe Facebook, 193 de comentarii, 343 de like-uri si 1 Twitter trackback. Stirea a avut un scor total de 13 210.

Bloguri
Cel mai viralizat articol de pe blog este reprezentat de postul redactat de Florin Rosoga pe blogul sau. Acesta a inregistrat 1 270 de preluari pe Facebook, 188 de comentarii, 2 732 de like-uri, 22 Twitter Trakback si a inregistrat un scor total de 88 970.

Pe locul doi se situeaza un post redactat pe blogul Jurnalulevei.wordpress.com. Postul a generat 613 share-uri pe Facebook, 308 comentarii, 2 376 de like-uri, 1 Twitter trackback si a avut un scor total de 55 014.

Cea de-a treia pozitie din top este reprezentata de postul redactat de Cornel Ilie pe blogul avonspaceblog.ro. Postul a inregistrat un numar de 351 de share-uri pe Facebook, 126 de comentarii, 2 603 like-uri, 1 Twitter trackback si un scor total de 40 753.

Metodologie
Topurile sunt realizate in functie de scorul total oferit fiecarui articol, iar in cadrul determinarii acestora au fost luate in considerare numarul de share-uri, comentarii, like-uri, numarul de Twitter trackback-uri, blog trackback-uri, precum si numarul de Twitter followeri ai emitentilor.

Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa si utilizata solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste peste 65 000 de bloguri, comentarii de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter, 1 200 de surse de presa online si comentariile a celor mai importante 28 de surse de presa online, peste 1 100 de grupuri de LinkedIn, cele mai importante 58 de forumuri romanesti si peste 50 de agregatoare.

La acestea se adauga peste 20 000 de pagini si grupuri publice de Facebook si mentionarile expresiilor monitorizate din discutiile publice ale celor peste 5 000 000 de utilizatori romani de Facebook, peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).

Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments