Posted By Costin

Dilema despre (i)relevanta informatiei


Doar un gand. Mai lung, ok :-).

Transilvania cu de toate

Google (fara search), Facebook si, de cativa ani deja, o tona de aplicatii mobile traiesc din a ne oferi informatia utila si necesara NOUA. Fiecare o face luand in considerare paginile pe care le vizitam, paginile pe care le viziteaza prietenii nostri, popularitatea acestora in functie de indicatori precum like, share etc.

Care pagini ce reusesc sa vada lumina zilei din noianul de alte cateva milioane ce apar zilnic, per total, nu iti ofera informatii utile, nici TIE, nici MIE, nici daca i-am avea pe cei care contribuie prieteni/cunoscuti in viata reala, moment in care i-am putea barem intreba direct.

Exemple: “Amice, tu cum ai rezolvat cu aplicatia Unicredit? Eu inca nu am reusit!“. Ori “Stiai, Costin, ca eMAG relanseaza ProfitShare?”. Asta e genul de informatie utila / necesara, cel putin pentru mine, cel putin in momentul asta de timp. Iar pana aici sunt sigur ca suntem de acord cu totii, extrapoland, totusi, plaja informatiei :-).

Problema e ca informatia aia utila si necesara mie nu va ajunge in 90% dintre cazuri la mine, pentru ca, atat teoretic, cat si practic, majoritatea paginilor despre care am discutat mai sus intra la raionul divertisment / informatie extra, capitole pe care atat noi/prietenii, utilizatorii, cat si publisherii (iar aici intra si brandurile pe Facebook), le inteleg/em dupa… filtre minimale (like, share, vizita), ori audienta.

Mai mult decat atat, am observat ca acea informatie pe care o trec la modul cel mai serios prin filtrul personal, pentru a-mi satisface atat nevoia, cat si interesul, de la informatie pura care ma ajuta in business, pana la conduita personala, vine de la acei cativa influenceri pe care ii am, persoane, ori publicatii, ca si voi de altfel, motiv pentru care am bolduit (in) paragraful de mai sus.

Si aici revin in online, pentru dilema din titlu.

Va dati seama in ce bucla a irelevantei se afla, de fapt, atat creatorii de continut (publisherii), cat si tertii care incearca sa-mi rezolve MIE, ori TIE, fluxul de informatie UTILA si NECESARA? 🙂 Mi-am dat seama odata cu anuntarea decesului Google Reader, singurul loc pe care inca mi-l gestionez singur, dupa nevoi si relevante personale care CONTEAZA pentru mine.

Altfel, sunt tarat, ca si voi, de altfel, in nevoi si relevante ale altora, intreprinderi pe care suntem nevoiti sa le inghitim. Iar singura strategie valabila pentru ca un publisher sa-si creasca audienta pare a fi volumul, relevanta mea si a ta fiind inlocuita de relevanta celor multi. Ai nevoie sa stii de un bancomat Transilvania? Merg si 100 de afise. Nu mai conteaza cu ce. Sa fie cu de toate!

E ca la vot. 10% oameni cu creier in tara asta nu pot schimba 90% oameni al carui creier e tarat in ziua votarii cu masina mica, ori de glumele lui Badea la adresa oricui. Am exagerat voit. Va prindeti voi. 🙂


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments