Posted By Costin

Topul celor mai viralizate stiri in social media in perioada 18-24 martie 2013


Articolele publicate pe refresh.ro ce prezinta topul saptamanal al celor mai viralizate stiri in social media sunt realizate in colaborare cu ZeList Monitor, cea mai complexa solutie de monitorizare social media romaneasca. (vezi aici detalii)

Viral

Politic/Social
Cel mai viralizat articol in social media din Romania in decursul perioadei 18-24 martie prezinta decizia Bisericii ortodoxe din Cipru de a pune averea institutiei la dispozitia statului in vederea iesirii din situatia de criza. Articolul a fost redactat de Hotnews.ro si a inregistrat 1 640 de share-uri pe Facebook, 1 655 de comentarii, 5 166 de like-uri, 29 de Twitter trackback-uri si un scor total de 171 044.

Pe locul doi se situeaza un articol in care este prezentat cazul tinerei din Covasna care a fost amenintata cu moartea pentru ca a purtat o bentita tricolora. Stirea apartine Cotidianul.ro si a generat 1 481 de share-uri pe Facebook, 1 408 comentarii, 2 015 like-uri si 16 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol este 127 359.

Articolul de pe pozitia a treia este legat de decizia premierului Victor Ponta de a participa, anul acesta, la Raliul Sibiului, inclus in Campionatul European. Articolul a fost publicat de Realitatea.ro si a fost preluat de 1 296 ori pe Facebook, a avut 525 de comentarii, 1 854 de like-uri, 3 Twitter trackback-uri si un scor total de 95 208.

Economie
In cadrul acestei categorii cel mai mare impact l-a avut articolul Incont.ro despre situatia locatarilor din Tara Oasului care au asfaltat singuri drumurile din localitate. Articolul a fost distribuit de 219 de ori pe Facebook, a avut 191 de comentarii, 515 like-uri, 2 Twitter trackback-uri si a inregistrat un scor total de 22 903.

Locul doi este ocupat de un articol despre declaratia fostului consilier al Papei Ioan Paul al II-lea referitoare la limba romana. Stirea apartine publicatiei Financiarul.ro si a fost distribuita de 206 ori pe Facebook, a inregistrat 35 de comentarii, 273 de like-uri si a avut un scor total de 18 768.

Articolul ce ocupa pozitia a treia prezintra caracteristicile noilor buletine de identitate. Articolul Capital.ro a inregistrat 100 de share-uri pe Facebook, 28 de comentarii, 118 like-uri si 5 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol a fost 16 912.

Tehnologie/IT
Topul celor mai viralizate stiri din aceasta categorie este format in totalitate din articole redactate de catre Go4it.ro.

Articolul de pe prima pozitie din cadrul clasamentului prezinta telefonul HTC One. Articolul a fost redactat de Go4it.ro si a inregistrat 11 share-uri, 8 comentarii, 40 de like-uri si 4 Twitter trackback-uri. Scorul total al acestui articol este 8 745.

Articolul din cadrul celei de-a doua pozitii prezinta o analiza comparativa in ceea ce priveste testele de securitate intre terminalele Samsung Galaxy S 4 si iPhone 5. Stirea Go4it.ro a generat 17 share-uri pe Facebook, 11 comentarii, 32 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 7 707.

Pe locul trei se afla un articol despre telefonul HTC One. Stirea a fost redactata de Go4it.ro si a fost distribuita de 17 ori pe Facebook, a avut 2 comentarii, 30 de like-uri si 3 Twitter trackback-uri. Articolul a inregistrat un scor total de 6 737.

Sport
Cel mai preluat articol in social media in decursul saptamanii precedente reda un videoclip cu o masina care face Harlem Shake. Stirea Sport.ro a inregistrat 1 917 share-uri pe Facebook, 1 498 de comentarii, 4 282 de like-uri, 1 Twitter tracback si a avut un scor total de 162 054.

Articolul care se situeaza pe pozitia a doua prezinta intentia lui George Becali de a schimba legea condamnatilor cu suspendare. Stirea apartine Gsp.ro si a fost preluata de 1 885 de ori pe Facebook, a inregistrat 620 de comentarii, 2 269 de like-uri si 1 Twitter trackback. Articolul a avut un scor total de 120 987.

Locul trei este ocupat de un articol despre intelegerea dintre George Copos si Gruia Stoica in ceea ce priveste vanzarea Rapidului. Stirea Gsp.ro a fost distribuita de 213 ori pe Facebook, a avut 293 de comentarii, 1 122 de like-uri si 4 Twitter trackback-uri. Articolul a inregistrat un scor total de 31 636.

Umor
Topul celor mai viralizate stiri din categoria umor este format in totalitate din articole redactate de catre Timesnewroman.ro.

Stirea de pe primul loc in topul celor mai preluate articole din aceasta categorie este legat de meciul dintre Ungaria si Romania. Stirea a fost preluata de 875 de ori pe Facebook, a avut 721 de comentarii, 2 953 de like-uri, 6 trackback-uri pe Twitter si un scor total de 82 184.

Articolul de pe pozitia a doua ironizeaza emisiunea MasterChef. Stirea a inregistrat 578 de share-uri pe Facebook, 410 comentarii, 1 870 de like-uri, 8 Twitter trackback-uri si un scor total de 53 545.

Articolul de pe pozitia a treia este legat de intrarea in postul Pastelui. Articolul a generat 626 de share-uri pe Facebook, 390 de comentarii, 1 725 de like-uri, 4 Twitter trackback-uri si un scor total de 52 788.

Tabloid/monden
Prima stire din top 3 cele mai viralizate articole din categoria monden reda o inregistrare cu un tanar jandarm care canta o melodie. Articolul apartine Cancan.ro si a generat 482 de share-uri pe Facebook, 181 de comentarii, 2 213 like-uri si un scor total de 47 311.

In cadrul articolului ce ocupa pozitia a doua in topul acestei categorii este prezentat numarul la care se poate verifica daca un telefon este ascultat. Articolul Libertatea.ro a fost distribuit de 211 ori pe Facebook, a avut 215 comentarii, 431 de like-uri, 2 Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 21 915.

Locul trei este ocupat de un articol Libertatea.ro in care sunt prezentate traditiile respectate in diferitele zone ale tarii cu ocazia sarbatorii de Buna Vestire. Stirea a inregistrat 228 de share-uri pe Facebook, 55 de comentarii, 736 de like-uri. Stirea a avut un scor total de 20 749.

Bloguri
Cel mai viralizat articol de pe blog este reprezentat de postul redactat pe blogul Adevaruldespredaci.ro. Acesta a inregistrat 1 585 de preluari pe Facebook, 559 de comentarii, 2 987 de like-uri, 8 Twitter trackback-uri si a inregistrat un scor total de 108 164.

Pe locul doi se situeaza un post redactat pe blogul CasaJurnalistului.ro. Articolul a generat 633 de share-uri pe Facebook, 963 de comentarii, 3 676 de like-uri, 32 de Twitter trackback-uri si a avut un scor total de 90 157.

Cea de-a treia pozitie din top este reprezentata de articolul de pe Blog.itmorar.ro. Postul a inregistrat un numar de 831 de share-uri pe Facebook, 464 de comentarii, 956 de like-uri, 23 Twitter trackback-uri si un scor total de 64 005.

Metodologie
Topurile sunt realizate in functie de scorul total oferit fiecarui articol, iar in cadrul determinarii acestora au fost luate in considerare numarul de share-uri, comentarii, like-uri, numarul de Twitter trackback-uri, blog trackback-uri, precum si numarul de Twitter followeri ai emitentilor.

Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa si utilizata solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste peste 65 000 de bloguri, comentarii de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter, 1 200 de surse de presa online si comentariile a celor mai importante 28 de surse de presa online, peste 1 100 de grupuri de LinkedIn, cele mai importante 58 de forumuri romanesti si peste 50 de agregatoare. La acestea se adauga peste 20 000 de pagini si grupuri publice de Facebook si mentionarile expresiilor monitorizate din discutiile publice ale celor peste 5 000 000 de utilizatori romani de Facebook, peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).

Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments
There are currently no comments.