Cifra anului: 52%
Cum estimari are toata lumea, BRAT a pus piciorul in prag si a dat o cifra, care, sarind peste teorie, putem spune ca reprezinta Google pe piata de publicitate online din Romania, cel putin la numarul de bannere afisate. Cum a facut asta? Biroul Roman de Audit Transmedia a lansat zilele trecute o aplicatie de tip spider de detectare automata a publicitatii online.
Din punct de vedere tehnic, aplicatia identifica toate mesajele publicitare afisate pe o pagina web, indiferent daca acestea sunt bannere flash, imagini sau text. In luna martie 2013 BRAT a identificat un numar de aproximativ 15.700 de bannere unice, grupate in aproximativ 2.616 de campanii publicitare ce au rulat pe mai mult de 1.200 de siteuri web.
Dintre bannerele identificate 8.200 reprezinta publicitate distribuita prin Google, jumatate dintre acestea fiind publicitate de tip text.
A scris si Orlando Nicoara, in ziua lansarii, veti gasi in comentarii si o mica dezbatere pe tema.
Ca volum da, dar ca cifra probabil nu vom sti niciodata. Si oricum aia e cifra din randul publisherilor “parcati” in SATI, cifra reala e mult mai mare datorita repartitiei de tip longtail.
E in afara SATI, nu vorbim aici de MIPO.