Posted By Costin

Generatia Y integreaza mare parte din viata personala in viata profesionala


* pentru Madalina. 🙂

In cadrul unui program global de cercetare a comportamentelor consumatorilor pe baza de interviuri anuale cu 100.000 de persoane din peste 40 de tari si 15 metropole (statistic, acest lucru reprezinta parerile a peste 1.1 miliarde de oameni), Ericsson ConsumerLab a efectuat un studiu asupra Generatiei Y (1980+) si impactul asupra mediului de lucru.

Studiul “Tinerii profesionisti pe piata muncii” s-a axat in principal pe tinerii profesionisti cu varsta cuprinse intre 22 si 29 de ani, din SUA, care au absolvit o facultate, sunt ambitiosi, vizionari, se vad in viitor in pozitii de conducere, intelgeti voi. Crème de la crème.

Cine sunt acești tineri, cum arată în viziunea lor compania ideală și care sunt atitudinile, tiparele de comportament și afinitățile față de comunicare și tehnologie?

O descoperire importantă a acestui studiu este că Generația Y integrează o mare parte a vieții personale în viața profesională, dar, în același timp, nu permite amestecarea vieții profesionale cu cea personală. Deși tinerii generației Y își doresc să exceleze în profesie și să fie eficienți la birou, le este practic imposibil să-și lase deoparte viața personală în timpul serviciului. Astfel, își verifică în mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instantă și trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale. Aceste lucruri sunt văzute ca un drept, nu ca un beneficiu.

Tinerii Generației Y își doresc o relație apropiată cu superiorii lor și așteaptă să primească feedback constant,” a declarat Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Le displace ambiguitatea și se așteaptă la corectitudine din partea angajatorilor în toate aspectele legate de viața profesională. Un element cheie pentru mulți tineri ai Generației Y este păstrarea unui echilibru între timpul petrecut la birou și timpul liber, așa că își doresc de la angajatori soluții pentru a obține acest echilibru,” a mai adăugat Ann-Charlotte Kornblad.

Peste 45% din tinerii Generației Y își folosesc telefoanele personale, pentru care plătesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru înseamnă că tot ei plătesc pentru folosirea telefonului personal în interes de serviciu. Astăzi, doar 23% din Generația Y deține un telefon mobil (preponderent de tip smartphone) care este plătit parțial sau total de către angajator.

Mai mult decât atât, tinerii Generației Y sunt nerăbdători. Deoarece aparțin Generației Facebook, aceștia își doresc satisfacții și recompense instante. Astfel, au o toleranță scăzută față de modurile și canalele de comunicare care nu le asigură feedback imediat.

Compania ideală în viziunea Generației Y oferă următoarele:
– muncă preponderent satisfăcătoare
– posibilitatea de a integra viața personală în cea profesională
– activități punctuale, orientate spre anumite obiective, care să le ofere libertatea de a alege când și unde lucrează
– oportunitatea de a lucra în echipă și cu persoane de vârsta lor
– o structură ierarhică orizontală (fără sau cu puține nivele între management și angajați)
– cerințe și task-uri clare, cu feedback constant
– transparență
– o relație apropiată cu superiorii
– tehnologie de ultimă generație, în special în zona comunicării




Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments