22.7 milioane de euro, valoarea pietei de publicitate online din Romania in 2012


Conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de catre PwC Romania si IAB Romania, valoarea totala raportata a pietei de publicitate online din Romania in 2012 este de 98,6 milioane de lei, ceea ce inseamna o crestere de 7% a pietei locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011.

Valoarea pietei online in euro a fost estimata in ultimii ani astfel:
~20 milioane euro in 2008.
~16 milioane de euro in 2009.
20,4 milioane de euro in 2010.
21,7 milioane de euro (91,8 milioane de lei) in 2011
– 22.76 milioane de euro (98,6 milioane de lei) in 2012

Valoarea pietei de publicitate online din Romania pentru anul 2012 a fost de 46,6 milioane de lei in primul semestru al anului, respectiv de 52 milioane de lei in al doilea semestru al anului trecut. Industria de publicitate online a crescut cu 11% in al doilea semestru din 2012 fata de primele 6 luni ale aceluiaşi an. Comparativ cu perioada similara a anului 2011, cresterea inregistrata in al doilea semestru al anului 2012 este de 8%.

In 2012, industria care a dominat piata de publicitate online in 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmata, la o distanta semnificativa, de sectoarele Financiar si Auto. Acelasi clasament este valabil si pentru semestrul al doilea al anului 2012.

Formatele digitale utilizate cel mai frecvent in 2012 sunt, in mod detasat, cele embed, secondate de formatele interuptive, respectiv de continutul sponsorizat. Topul celor mai frecvent utilizate formate se prezinta la fel si pentru al doilea semestru al anului trecut.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezinta studiul cel mai important pentru industria locala de advertising online din Romania. Realizat incepand cu anul 2008, ROADS ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si contorizeaza atat datele furnizate de catre publisheri care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un esantion de 22 de companii, care reprezinta aproximativ 1 420 dintre site-urile existente in Romania.

* FOTO: shutterstock.com


Om de gaming online, publishing si de agentie, gamer (PS3, iOS), fotograf din pasiune si iubitor de frumos si calatorii. Blogger, living the good life. Afla mai multe.

View Comments