Posted By Costin

Cat de deplasata a fost gluma F64, “magazinul lui Mos Craciun”?


Later edit (19 decembrie 2013, orele 16):

Calitatea de consultant este esentiala pentru un profesionist in relatii publice. In relatia client-agentie, dincolo de creativitate si indiferent daca solutia de comunicare e o propunere a agentiei sau este impusa de client, principiile deontologice ale meseriei noastre trebuie sa primeze. In recenta noastra colaborare cu F64, 2activePR nu a reusit sa isi exercite functia de consiliere pe deplin, lucru pentru care ne asumam responsabilitatea.

Comunicatul de presa este principalul nostru mijloc de comunicare catre media si integritatea trebuie sa ramana fara pata. Prezentam deci scuzele noastre oamenilor de media lezati in acest context si tuturor specialistilor de PR care pun pasiune in munca lor de zi cu zi. Aceasta experienta ne aduce in prim-plan verticalitatea specifica profesiei noastre careia ii ramanem loiali.

Pozitie oficiala 2activePR

Articolul initial:

Background: Preluarea F64 de catre un investitor strain s-a dovedit a fi o gluma proasta a actionarilor (vezi Ziarul Financiar). Nu aveam de gand sa scriu, insa s-a imbujorat Alex a primavara si m-am gandit sa-l ajut putin. Si, pentru ca nu vad bilele albe la o astfel de gluma, mentionam doua negre, cele ma vizibile.

October-18-2011-20-12-49-DoubleFacePalm

1. Nu faci glume care sa implice imaginea financiara a firmei. In cazul de fata, nu-mi vine sa cred decat ca F64 imi rade in nas “O sa-i vand lu’… Mos Craciun, prietene, ce, nu mai stii de gluma? Doar nu credeai in Mos Craciun?”. Nu, nu stiu de gluma, mai ales cand in loc de investitor primesc un comunicat de presa in tandem cu Gfk, in care anunt ca jumatate din piata e a mea.

Motiv 1 (personal): Primesc zeci de comunicate de presa pe zi pentru ca am fost dragut si am spus ani la randul ca eu vreau sa fiu informat :-). Si chiar nu am timp de montat brazi de Craciun primavara.

Motiv 2: De la business am trecut la bisnita. Intrebare. Daca era cotata la bursa, mai avea… lejeritatea asta? Nu? Nu pot sa cred. De ce nu, insa acum da? Exact. 🙂

2. Nu faci glume cu pacaleli in preajma Craciunului. Ai 1 aprilie. Da, atunci lumea se gandeste de 2 ori inainte, insa, tot da, lumea e pregatita aproape genetic pentru glume primavara :-). Pentru ca am vazut un comentariu pe Facebook apropo de durata glumei, eu nu cred ca ar fi fost simpatica nici daca ar fi anuntat pana seara; asa, au lungit-o peste weekend si au creat asteptari mari asupra unui singur lucru “F64 se vinde“.

Doar zic.

Motiv: Acelasi motiv pentru care de 1 Aprilie nu faci brad, nu chemi tot poporu’ la masa, nu ajung Urgentele ticsite de cum-se-numesc-excesele-de-mancare, pentru ca nu le poti spune ca, de fapt, tu ai facut o gluma si vrei sa sarbatoresti Craciunul in aprilie (putin exagerat, intelegeti voi).

Raspuns la intrebarea din titlu? Mult deplasata. Banuiesc ca au avut un naming, “Magazinul lui Mos Craciun” (apare prin comunicat), iar implementarea a insemnat… vanzarea afacerii. Au vrut PR stunt. Asta au obtinut, nu insa pozitiv. Eu unul nu cunosc nicio scapare F64 pana acum. S-a mers pe profesionalism si incredere. Tu cunosti?

Va afecta imaginea F64 Studio? Tu ce crezi?

PS. Eu ma duceam la F64 din simplul motiv ca daca ma informam si aflam ca mocheta din magazin are f/1.4 la 200mm, iar baietii imi confirmau si-mi mai si dadeau 2-3 explicatii, eu o cumparam. Pe loc. Acum, ma mai gandesc de doua ori inainte. Mai stii? Poate-i Craciunul… mai bine te pacalesc eu si ma duc doua blocuri mai spre Alba Iulia.

Later edit. Au mai scris:
Tudor Galos, Microsoft
Cristian China-Birta, antreprenor online si blogger
Radu Dumitru, blogger


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments