Lansări
Posted By Costin

(P) 15 ani de Danone, 5 ani de online


Danone a implinit anul acesta 15 ani de cand a preluat, modernizat si salvat de la disparitie fosta fabrica Miorita Colentina, intrand astfel pe piata din Romania, drum care, incepand cu 2009, s-a intersectat si a crescut impreuna cu onlineul.

Recent, am avut posibilitatea de a trece in revista istoria companiei in Romania si campaniile pe care Danone le-a desfasurat in onlineul romanesc, ori cele care au avut o componenta online, fie ca vorbim despre campanii educative (ai vazut Un iaurt pe zi?), ori de brand.

Iata o scurta lista a celor mai importante dintre ele:

2009 – Descopera femeia Activia

Campania a fost centrata pe o provocare de viata sanatoasa, cu componente de sport si nutritie, pe baza unui jurnal online tinut timp de 6 sapatamani. Finalistele au fost filmate si si-au spus povestea la TV.

2011-2012 – Cremosso – alege-ti aroma preferata

Ca parte dintr-o campanie mai mare in care consumatorii aveau puterea de a alege varianta de iaurt care va ramane la raft, #BlogJuan, campanie implementata de Standout, a castigat primul loc la Webstock, sectiunea Blogging Campaigns.

2011-2013 – Nutriday

Nutriday iti da idei, 1 iaurt plin de idei si Cea mai mare colectie de retete cu iaurt sunt 3 campanii care au avut ca obiectiv redescoperirea iaurtului si s-au finalizat cu strangerea a peste 1400 de retete care includ iaurt de la consumatori.

2012-2014 – Best of Activia

Lansare Activia fructe (2012) – un mix intre campanie offline, pornind de la branduirea statiei de metrou Victoria, si o aplicatie online in care utilizatorii puteau scrie propuneri de mesaje pentru a tine colegii departe de iaurtul Activia cu fructe din frigider.

Cele mai bune mesaje, conform voturilor primite pe baza de QR code, erau imprimate si expuse in statia de metrou. Semnatarul celui mai votat mesaj primea iaurt pentru tot biroul. 450 de mesaje inregistrate si peste 200.000 utilizatori atinsi

2014 – Anul schimbarii – campanie care a avut-o pe Shakira imagine de brand la nivel international si pe Mihaela Radulescu purtatoare a mesajului pro-sanatate si stare de bine pentru romance.

Campania cu Mihaela a avut o componenta de online puternica, centrata pe provocarea de a testa atat produsul, cat si un mod de viata si de alimentatie sanatos, in care s-au inrolat 4000 de consumatoare.

Aparte de comunicarile de brand si educationale, am observat doua lucruri pe care Danone le-a urmarit inca de la inceput, intr-o industrie in care scandalurile alimentare au contribuit din plin la cresterea ingrijorarii consumatorului: comunitati si transparenta.

Iar alegerile acestea au facut ca Danone sa fie una dintre cele mai active companii in zona de blogging (mai tineti minte Obiceiuri sanatoase?), fiind implicata in diferite campanii de educare, inchizand online campanii 360, ori raspunzand tuturor informatiilor eronate despre produse.

Tot in aceeasi idee, s-a apropiat si de alte comunitati online, ori a creat unele, atat pe platfome proprii, cat si pe siteuri partenere, ori retele sociale. A creat forumuri pentru feedback (Activia 3 in 1 a aparut pe piata la sugestia consumatoarelor) si a deschis portile companiei (curajoasa idee!) catre consumatori, posibili parteneri si furnizori.

Unde s-a ajuns cu transparenta?

Recent, compania a instalat si o camera web pentru streaming online. Nu in Predeal, pe partie, ori in Vama Veche, sa ne facem sange rau vara, in cursul saptamanii, ci la receptia de lapte a fabricii, camera functionand intre 15:00 – 18:00, cand ajung in Bucuresti cisternele cu lapte!

Pe final, va semnalez (aviz pasionatilor de social media) campania care se desfasoara acum pe pagina de Facebook Danone, cu Vacuta Draguta 🙂 , campanie ce introduce noua formula simpla, cu doar 2 ingrediente (lapte si fermenti) pentru iaurturile albe Danone natural.


Costin are 40 de ani și creează conținut din 2004. A gândit digital la Thinkdigital pentru 3 ani, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit) și Bakers Digital Communication (Managing Director), însă a dezvoltat și 2 jocuri MMORPG web based, cu unul dintre ele câştigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments