Blogging
Posted By Costin

Vlogging pe Facebook


In cadrul chestionarelor pentru ebook-ul “Blogosfera in Romania – 2015” sunt si cateva intrebari cu raspunsuri la liber, iar una dintre ele se refera la platforma castigatoare pentru vlogging in anii ce vor urma: Facebook sau Youtube?

Nu am gasit comentarii pe internet pe tema migrarii vlogging-ului catre FB, insa cred ca exista foarte mari sanse ca, in maxim 1-2 ani, Facebook sa devina o platforma video mult mai sexy si la indemana pentru utilizator decat Youtube.

Iar zilele trecute am dat peste acest articol publicat de Facebook IQ care ar putea sustine aceasta afirmatie.

We are seeing this shift to a visual language come to life on Facebook. In just one year, the number of video posts per person has increased 75% globally and 94% in the US.

video_inline12

Since June 2014, Facebook has averaged more than 1 billion video views every day. On average, more than 50% of people who come back to Facebook every day in the US watch at least one video every day.

Iar diferentele sunt deja uriase:

Sa ne uitam impreuna pe cifrele clipului respectiv, publicat pe YT si FB:
Youtube: 51.377 views | 1.220 likes | 98 dislikes
Facebook: 938,140 views | 21,598 likes | 8,807 shares

Cum arata cifrele de mai sus dupa 3 saptamani?
Youtube: 310.174 views | 3850 likes | 457 dislikes
Facebook: 3,287,332 views | 31,693 likes | 24,388 shares

Pana la urma, la fel a fost si cu continutul de tip text (de exemplu, Facebook este #1 refferer pentru site-urile de stiri din Romania), insa si foto, dupa caderea Hi5. Urmeaza video.

Revenind la vlogging, ma gandesc ca, cel putin in partea asta de lume, vloggerii castiga, sau ar trebui sa castige, mai multi bani din proiecte speciale, de la evenimente pana la endorsement, decat din Youtube Partner Program.

Iar pe Facebook, chiar si in lipsa unui sistem prin care pot castiga bani din publicitate, vloggerii ar putea castiga mult mai usor audienta decat pe Youtube, iar castigurile ar putea veni din proiecte speciale.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments