Punct RO
Posted By Dana Carauș

Atenție la prelungirea contractului de telefonie, internet sau televiziune


Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se prelungesc, de regulă, automat, fie pe perioade succesive egale cu durata contractuală inițială, fie pe o perioadă nedeterminată, fără a fi nevoie de un alt demers din partea utilizatorilor sau a furnizorilor.

store-tablet-couple-shutterstock

În cazul în care oferta rămâne neschimbată și nici nu se achiziționează vreun echipament la preț redus, utilizatorii nu vor plăti nicio taxă pentru încetarea contractului, asociată perioadei minime contractuale, având în vedere că aceasta a expirat. În această situație, serviciul de telefonie, internet sau televiziune este furnizat în continuare atâta timp cât nici utilizatorul, nici furnizorul nu fac niciun demers pentru încetarea contractului.

În cazul în care operatorii oferă utilizatorilor beneficii suplimentare la prelungire (de ex. reduceri la echipamente sau la planuri tarifare), acest lucru presupunând încheierea unui act adițional și începerea unei noi durate contractuale minime, iar utilizatorul dorește încetarea contractului înainte de expirarea acestei noi durate contractuale, furnizorul poate solicita plata unor penalități de reziliere anticipată.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă ai încheiat un contract în care nu se precizează dacă și cum se realizează prelungirea contractului, ANCOM poate lua măsuri daca faci o sesizare.

Ai dreptul să fii notificat cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungește în mod automat pentru a-ți exprima opțiunea de prelungire a valabilității acestuia. În cazul în care nu ai primit această notificare, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Pentru mai multe detalii accesează www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro, iar pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, vezi www.netograf.ro.


View Comments