? media & mkt
? media & mkt
Posted By Costin

? Influencerii și lucrurile pe care aceștia le primesc “gratis” (2018)


Elle Darby, o tipă care se auto-intitulează influencer în zona de fashion/travel (UK based), cu 87k subscriberi pe YT și 76k followers pe Instagram, a trimis un email unui hotel din Dublin – Charleville Lodge (foarte aproape de centru, 150 euro / noapte camera dublă), anunțandu-ți intenția de a vizita Dublin și de a-și oferi serviciile contra free accommodation.

Paul Stenson, managerul hotelului, un irlandez dintr-o bucată și fără diminutive în comportament ori free-makeup samples în buzunar, răspunde public pe pagina de Facebook a cafenelei hotelului, invitând influencerul “to pay your way like everyone else“, fără a divulga identitatea acesteia.

Clipul la care face referire managerul hotelului e cel de mai jos, a fost publicat în octombrie anul trecut, se numește “House of Influencers” și cred că o să vă placă.

Ca să-l cunoașteți pe Paul Stenson mai bine, iată un clip filmat pentru a promova hotelul, dar dacă tot suntem la capitolul ăsta, iată și blogul omului (pagina de Facebook a cafenelei este WhiteMooseCafe).

Tipa plânge o zi și o noapte, după care filmează un vlog în care își spune povestea, subliniind faptul că ea are un job de influencer, iar mie mi-a atras atenția când a specificat că brandurile nu pot merge la publicatii ori TV pentru un review gratuit, care-i va aduce more business.

Moment în care pe mine m-a pierdut.

Dar iată și clipul video:

Cum susține și ea în clip (însă cu alte cuvinte și înțeles), mare parte a comunității din jurul hotelului și cafenelei au judecat la fel ca și managerul, însă au fost persoane care au susținut că influencerul a fost politicos și nu merita o astfel de abordare, iar business-ul va avea de suferit.

Credeți că alegerea managerulu de a nu ignora, cel mai probabil, încă un email pe tema asta, și de a face o glumă publică pe pagina brandului, îi va dăuna business-ului?

Nu judecați asta prin prisma internetului de la noi, unde poporul e în stare să se omoare pentru o poză de acum 10 ani cu o pisică fără stăpân, ori cu ce citim de prin Americi, unde cred că devii atât de prudent încât te ferești și să faci un compliment unei femei, niciodată nu știi cum ajungi subiect de hashtag.

Adăugați însă și faptul că managerul a banat ideea de blogger în business-urile lui și a plecat în Amsterdam, lăsând presei un mesaj pe pagina de Facebook a cafenelei, prin care o informa că nu este disponibil la telefon, deoarece cel mai probabil a fumat iarbă. 🙂

“The sense of entitlement is just too strong in the blogging community and the nastiness, hissy fits and general hate displayed after one of your members was not granted her request for a freebie is giving your whole industry a bad name. I never thought we would be inundated with negative reviews for the simple reason that somebody was required to pay for goods received or services rendered.

The girl in question was never identified in my original post, but she herself went on to create a video explaining how she was “exposed” with “malicious intent” for asking for a freebie. This kind of victimization is very prevalent in the blogging industry, and is in keeping with their general modus operandi of wanting everything for nothing.” (de aici)

Și ultima postare.

? by Asdrubal luna on Unsplash


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments