? media & mkt
? media & mkt
Posted By Costin

? Facebook 2018: “Making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.” (Newsfeed Update)


Azi noapte, Facebook a anunțat pe toate canalele un nou update al Newsfeedului și tind să cred că este ultimul dintr-un set de modificări pe care le-a făcut în ultima perioadă, însă primul despre care se discută aprins, cel puțin în bula mea de Facebook.

Citește și:
– 12.2017 – Facebook Newsfeed Update în ceea ce privește conținutul video
– 12.2017 – S-a terminat cu cerșeala de likeuri, shareuri, comentarii sau taguri!

Care sunt modificările pe care le aduce Facebook newsfeedului?

Nu m-am trezit de multă vreme cu atâtea dezbateri online și offline pe un anumit subiect care diferă de politică. 🙂 Mai mult decât atât, ce am observat a fost faptul că sunt destui care au avansat și exagerează teorii pe care le susțin anumite publicații, informația de la sursa fiind astfel alterată.

Am să redau, pe puncte, ceea ce a anunțat Mark Zuckerberg și Facebook:

  • […]making sure the time we all spend on Facebook is time well spent“, spune Mark, definind astfel obiectivul Facebook pentru 2018. Te cred și eu, alienarea asta socială datorită volumului unor pagini (știri?) trebuia să se termine. Câți morți, politicieni corupți și mizerii să poți duce? Personal, aștept același lucru și de la Instagram*.
  • Meaningful interactions between people“. Chestia asta a observat-o și Alex, în ideea în care este pentru prima oară când Facebook nu mai folosește sintaxa “relevant content”. Prin urmare, prioritizarea postărilor (indiferent de sursă – profil sau pagină) se va face în prealabil în urma unei predicții din partea Facebook asupra postărilor care vor genera reacții, comentarii sau shareuri (fără engagement bait!).
  • Mai mult conținut de la familie și prieteni decât de la branduri. Acesta este, de fapt, centrul majorității discuțiilor, Facebook subliniind faptul că paginile vor suferi o scădere a reachului, inclusiv pentru conținutul de tip video – a ținut Facebook să adauge.
Page posts that generate conversation between people will show higher in News Feed. For example, live videos often lead to discussion among viewers on Facebook – in fact, live videos on average get six times as many interactions as regular videos. — Facebook Newsroom
  • Dispar paginile din Newsfeed? Vor avea reach 0? NU. Și o spune și Facebook: page posts that generate conversation between people will show higher in News Feed. Altfel spus, brandurile care vor produce conținut pe care oamenii vor fi dispuși să-l dezbată fără engagement bait nu vor avea probleme prea mari. Bine, Facebook revine ca o moară stricată și dă exemplul conținutului de tip LIVE.

Câteva observații personale:

  • Înțeleg că brandurile (paginile) vor observa o scădere de reach, însă, până la urmă, la fel e și în viața reală. Nu te întâlnești la o bere cu Samsung, nu inviți la film un ziar online, nu săruți o pereche de căști. Asta e normalitatea, nu 100 de știri despre morți și corupți, combinate cu informații despre ultima cameră duală. O iei razna fără să-ți dai seama.
    • Vor crește bugetele? Cel mai probabil da. De văzut însă în perioada următoare care este, de fapt, scăderea.
    • Va urma o curățenie pe Facebook în zona de publishing? Personal sper ca da, deși cred că se vor găsi, în continuare, modalități. La fel, rămâne de văzut.
  • Cel mai probabil, în perioada care urmează brandurile vor face push pe “See first”, fiind singura bătălie pe care, cel puțin teoretic, o mai pot purta cu concurența (alta decât conținutul, care, din păcate, e aproximativ același peste tot), însă nu pentru mult timp. Câte “See first” să ai? 🙂
  • Am lăsat o steluță mai sus, la Instagram, însă se aplică și la Facebook. Am avut zile în care am intrat foarte puțin pe Facebook și deloc pe Instagram, iar situația s-a repetat de câteva ori. Nu vreți să știți cum arătau feedurile mele, iar măcel, cuvânt pe care îl folosesc în astfel de cazuri, nu îmi este îndeajuns. Postările prietenilor mei apropiați apăreau pe poziții din două cifre (ex: 40-50 – pe Instagram încă am problema asta), în timp ce feed-ul îmi duduia de branduri și reclame.

 


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments
There are currently no comments.