? media & mkt
? media & mkt
Posted By Costin

? Publishing: « știri relevante la nivel local » (Facebook Newsfeed Update)


La ultimul update de Newsfeed de săptămâna trecută, Facebook a anunțat, printre altele, că anul acesta își va apleca atenția cu precădere asupra știrilor care aparțin publicațiilor marcate ca trustworthy, stirilor pe care oamenii le găsesc informative, precum și știrilor care sunt relevante la nivel local.

Ieri, Facebook a revenit cu detalii asupra știrilor relevante la nivel local, profitând de lansarea din SUA. Cum funcționează exact?

We identify local publishers as those whose links are clicked on by readers in a tight geographic area. If a story is from a publisher in your area, and you either follow the publisher’s Page or your friend shares a story from that outlet, it might show up higher in News Feed.

— News Feed FYI: More Local News on Facebook

Teoretic, măsura este logică, iar Facebook ne spune, cu alte cuvinte, că poate ar fi mai bine să ne interesăm și de problemele de pe lângă noi. 🙂

Nici pentru publisheri nu cred că este o veste rea.

Publicațiile mari, care își vor pierde exercițiul titlurilor și postărilor devastatoare 🙂 (sunt obligați, altfel vor dispărea din newsfeed), vor avea timp și pentru consolidarea brandului (la nivel local?), în timp ce publicațiile mici vor câștiga audiență și printre prietenii și prietenii prietenilor utilizatorilor Facebook dintr-o anumită regiune în care este concentrată marea parte a cititorilor acestora.

There are no constraints on which publishers are eligible, which means large local publishers will benefit, as well as publishers that focus on niche topics like local sports, arts and human-interest stories.

That said, small news outlets may benefit from this change more than other outlets, because they tend to have a concentrated readership in one location. This is just the beginning of our efforts to prioritize high-quality news.

This update may not capture all small or niche-interest publishers at first, but we are working to improve precision and coverage over time. All of our work to reduce false news, misinformation, clickbait, sensationalism and inauthentic accounts still applies.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments