Știri
Posted By Costin

Despre vloggerul Selly și (o parte din) audiența DOR


Contextul este nebunia din ultimele zile născută în urma publicării materialului despre Andrei Șelaru (Selly) în revista DOR. Vezi comentariile din postarea de pe Facebook ce anunță articolul. Am subliniat nebunia deoarece vorbim, totuși, de un conflict artificial, creat, simplu, datorită diverselor așteptări ale unui grup destul de restrâns, însă vehement și cu tastatură, de cititori DOR.

În ansamblu, discuțiile semnalează un conflict dintre două generații total diferite: una născută cu swipe, alta trăind cu nostalgia mirosului de cerneală și a convingerii că “statul la calculator prostește”. Dintre o generație timorată de cele mai multe ori de a vorbi în public, versus una care, la 11 ani, poate fi coerentă și dezinvoltă în fața unei camere video.

Dintre generația «n-ai voie», versus generația care a avut acces la tot, din câteva tapuri pe ecran.

O generație care aștepta 6 ani după Romtelecom pentru instalarea unui post telefonic fix și confecționa lumânări din parafină pentru serile fără curent, versus una care alege ca, după școală, să editeze un video, ori să învețe să folosească tehnologiile actuale, mărind, din curiozitate, pasul unui sistem a cărei inerție o tot trăim de 30 de ani.

Pe toate planurile.

Personal, mi se pare foarte tare ce face Selly pe Youtube. Nu îl urmăresc, nu avem, neapărat, lucruri în comun :-), însă am văzut câteva clipuri și mi-au plăcut. Se vede că este un adolescent pasionat, că-i place ceea ce face, și tind să cred că e un entertainer foarte bun pentru generația lui (ex: 5GANG Story). Pozitiv, implicat în comunitate, creativ, spontan și amuzant.

Dar hai să ne uităm împreuna la un clip serios.

Avea 16 ani.

E doar un exemplu si cred că reacțiile negative mai arată si superficialitate, pe alocuri, însă, cu siguranță, așteptări total necalibrate cu realitatea de la un adolescent în 2019, ca să nu zic, neapărat, de la cel mai popular adolescent din România la ora actuală, ceea ce face ca articolul revistei să capete, astfel, și mai mare valoare. 🙂

Nu știu dacă l-ați citit. Este un material bun ce descrie povestea unui reprezentant al adolescenților din ziua de astăzi, material pe care eu nu îl văd depășind brandul DOR în sensul negativ.

Altă părere?

PS. PdM se întreabă dacă “Este vloggerul Selly subiect de presă sau nu?”. 🙂


Costin are 40 de ani și creează conținut din 2004. A gândit digital la Thinkdigital pentru 3 ani, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit) și Bakers Digital Communication (Managing Director), însă a dezvoltat și 2 jocuri MMORPG web based, cu unul dintre ele câştigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments
There are currently no comments.